Dzisiaj jest 14 paź 2019, 13:41



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
 M113 5.0 brak mocy, nierówna praca, zapach paliwa 
Autor Wiadomość
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2015, 22:09
Posty: 22
VIN: WDB2110221B118XXX
Mercedes: W211 3.0 CDI
Lokalizacja: Warszawa
Cześć! Co prawda w211 jakiś czas temu sprzedałem, ale liczę na Waszą pomoc, bo jest tu wielu znawców, a silnik też występował w w211 :)
Chodzi o CLK 500.
Od niedawna mam pewien problem. Jakiś czas temu pasażer zwrócił mi uwagę, że Mercedes na postoju trochę "trzęsie". No więc pierwsza myśl- SD. Oczywiście SD nic nie pokazało. Mechanik zalecil wymianę świec i cewek (wymieniłem komplet) ale to nic nie zmieniło. Sprawdzono kompresję, poduszki pod silnikiem, układ zapłonowy - wszystko wzorowe. Kolejny mechanik stwierdził, że przepływomierz pokazuje 1.05V a to oznacza że jest do zmiany. Tak więc kupiłem nowy Boscha-bez zmian. Co ciekawe przyspieszenie 100-200 spadło o 2-3 sekundy, za autem śmierdzi benzyną podczas mocnego przyspieszania, ale także na postoju, gdy auto jest zimne. Po wymianie 3 z 4 przewodów odmy zapach paliwa w wydechu znika po nagrzaniu auta (lub to zbieg okoliczności). Pozostały przewód i trójnik będzie w przyszłym tygodniu. Co ciekawe, trójnik jest polepiony taśma klejąca (ten co idzie do przepustnicy).

Wszelkie pomysły mile widziane, bo moja wieloletnia miłość do Gwiazd jest wystawiona na próbę :(

_________________
E 320 CDI 7G
C 320 CDI 7G
CLK 500 7G


04 paź 2019, 16:05
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2018, 14:42
Posty: 933
VIN: WDB2112651A
Mercedes: S211 3.2 M112 Avantgarde
Lokalizacja: Łódź
Jeśli śmierdzi paliwem z wydechu to ogarniaj to jak najszybciej...mój Kolega ma w124 e500 i też mu śmierdziało,aż pewnej przejażdżki zapalił mu się ostatni wydech i spłonęło troszkę błotnika...
Nie pamiętam czy wtryski mu lały czy cuś, ale paliwo przedostawało się przez cylindry do wydechu i zbierało,zbierało aż zagrało...


04 paź 2019, 17:17
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 504
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
Cytuj:
Co ciekawe, trójnik jest polepiony taśma klejąca (ten co idzie do przepustnicy).


No i tędy może łapać lewe powietrze. A lewe powietrze to więcej benzyny, bo więcej powietrza dostaje. Tak myślę.

_________________
Posiadam SD - Brzeg, woj. opolskie


04 paź 2019, 18:40
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 mar 2015, 23:18
Posty: 379
VIN: WBD2112821X177193
Mercedes: E320 4Matic
Lokalizacja: MZ/Kęty
Więcej powietrza to mniej benzyny, bo ecu dąży do zubożenia mieszanki. Przy bogatej mieszance kiedy np. wtryski leją albo jest za mało powietrza nie dopalone paliwo idzie w wydech.


04 paź 2019, 21:35
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2015, 22:09
Posty: 22
VIN: WDB2110221B118XXX
Mercedes: W211 3.0 CDI
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedzi. Czy wtryskiwacze można w jakiś sposób sprawdzić pod SD?

_________________
E 320 CDI 7G
C 320 CDI 7G
CLK 500 7G


04 paź 2019, 22:29
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 504
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
wojtasdw pisze:
Więcej powietrza to mniej benzyny, bo ecu dąży do zubożenia mieszanki. Przy bogatej mieszance kiedy np. wtryski leją albo jest za mało powietrza nie dopalone paliwo idzie w wydech.

Chodzilo mi o taki scenariusz:
Mamy nieszczelność w dolocie, silnik pracuje na biegu jałowym, przez nieszczelność dostaje wiecej powietrza do komory spalania. Wtedy zaczyna się dusić, komputer próbuje "ratować" sytuację, dodając odpowiednią ilość benzyny, do zwiekszonej ilości powietrza.

_________________
Posiadam SD - Brzeg, woj. opolskie


06 paź 2019, 00:14
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2014, 21:33
Posty: 1051
VIN: WDB2153751A000000
Mercedes: W215 CL500 306hp/ W211 E220Cdi 150hp/ W219 CLS320Cdi 224hp
Lokalizacja: Radom
No tak nie do końca. ECU po przeplywce widzi masę powietrza, na jej podstawie reguluje czas wtrysku. Przy dziurze w dolocie przepływ jest niski więc i mieszanka uboga. Fakt sterownik będzie ją wzbogacał po sondzie, ale w pewnym momencie wyrzuci błąd ubogiej mieszanki jak regulacja będzie poza zakresem.

_________________
MB Klucze Rybka - naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Radom t. 604597441


06 paź 2019, 09:53
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 504
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
ok

_________________
Posiadam SD - Brzeg, woj. opolskie


06 paź 2019, 10:21
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2015, 22:09
Posty: 22
VIN: WDB2110221B118XXX
Mercedes: W211 3.0 CDI
Lokalizacja: Warszawa
Brakujący wąż i trójnik wymieniony na nowy, brak poprawy. Stare też były okej, a taśma była chyba na wszelki wypadek, żeby się węże nie zsuneły. Co ciekawe znalazłem przyczynę zapocenia z przodu silnika. Czy wystarczy zmienić filtr, czy to jakaś grubsza akcja?
Obrazek

Mam wrażenie, że drżenie czuć najbardziej na filtrze oleju. Pozostał chyba tylko układ paliwowy?

_________________
E 320 CDI 7G
C 320 CDI 7G
CLK 500 7G


09 paź 2019, 14:25
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2014, 23:34
Posty: 92
VIN: WDB2112161A452643
Mercedes: W210 E55 AMG 2000r. Briliant Silver (Sprzedana)
W211 E270 CDI T-Modell
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia
Wygląda to jak mega słabej jakości uszczelka filtra oleju.
Zmień filtr na jakiś dobry i powinno być OK. Sprawdź czy obudowa filtra jest cała oczywiście.

A co do głównego problemu, to sprawdziłbym wartości rzeczywiste na SD. Być może ktoś już tam grzebał i nagrzebał...
Zweryfikowałbym też, czy oby katalizatory (przynajmniej te pierwsze) są na miejscu i czy ktoś nie kombinował z wyłączeniem sond lambda. Przy tych objawach komp już dawno powinien wywalić check'a i zapisać błąd w sterowniku.
Tak bez pomacania auta ciężko coś powiedzieć...
Druga rzecz to co za mechanik kazał Ci wszystkie cewki zmienić? Jak cewka pada, to komp szybciutko daje znać stosowną kontrolką na zegarach ;)
Świece owszem dobrze jest zweryfikować. Ale i tutaj w przypadku wypadania zapłonu od razu odcina wtrysk i wywala check.
Jeśli chodzi o odmę to warto by było przy okazji zrzucić pokrywki (te małe) z pokryw zaworów i dobrze wszystko wyczyścić. Można się zdziwić czasami... Składa się to na specjalny uszczelniacz. Ja stosuje zawsze Reinz (czy jakoś tak)...

_________________
Przesiadłem się z E55 na oszczędnego diesla w Kombajnie ;)
Sam w to jeszcze nie wierze...


09 paź 2019, 15:16
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2015, 22:09
Posty: 22
VIN: WDB2110221B118XXX
Mercedes: W211 3.0 CDI
Lokalizacja: Warszawa
Praca sond była sprawdzana na SD i podobno są ok, katalizatory fizycznie na pewno są i nie było przy nich grzebane. To wszystko wydarzyło się na przestrzeni ok 5 tys km, wcześniej chodził równiutko, mocy było pod dostatkiem. Wyczyściłem rurę wydechową i go przegoniłem, nadal jest czysta, więc może problem spalin się rozwiązał.

_________________
E 320 CDI 7G
C 320 CDI 7G
CLK 500 7G


09 paź 2019, 16:45
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 1988
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E550 Japan
Lokalizacja: 061
Ja podejrzewam nieszczelność podciśnień lub nieszczelność kolektora ssącego.
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


09 paź 2019, 20:04
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2015, 22:09
Posty: 22
VIN: WDB2110221B118XXX
Mercedes: W211 3.0 CDI
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedź!

Zgodnie z jakimiś tam poradami, zdjąłem osłony silnika razem z filtrem i psikałem w różne miejsca brake cleanerem. O dziwo przy psiknięciu raz z przodu silnika, raz z tyłu silnik zaczął bardzo nierówno pracować, jakby na mniej cylindrów. Niestety bardzo ciężko to powtórzyć.

Czy ktoś z okolic Warszawy podjąłby się zadania naprawy mojego problemu? Mile widziani mechanicy, nie wymieniacze.

Pozdrawiam ;)

_________________
E 320 CDI 7G
C 320 CDI 7G
CLK 500 7G


09 paź 2019, 22:08
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2016, 11:15
Posty: 190
VIN: WDB123456
Mercedes: S211 3.2 4matic
W211 5.0 4matic
Lokalizacja: Bielsko
Hej,
Miałem podobny problem,
Wymieniłem wszystkie podciśnienia + zwróć uwagę z tyłu silnika też są 2-3 krótkie przewody i to one u mnie były w najgorszym stanie. są one po stronie "pasażera" niedaleko przepustnicy.
Dodatkowo sprawdź stan uszczelek na wtryskiwaczach - u mnie się rozleciały po wyciągnięciu wtrysków.
Jak pisał Matka możesz profilaktycznie wymienić uszczelkę na kolektorze - jakieś 2-3 godzinki spojonej roboty samemu - jak ściągniesz wtryski to bym od razu zrzucał kolektor. Koszta części niskie.


10 paź 2019, 11:12
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2015, 22:09
Posty: 22
VIN: WDB2110221B118XXX
Mercedes: W211 3.0 CDI
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdziłem też te węże od podciśnienia idące do EGR - są na pewno okej. Generalnie prześledziłem chyba wszystkie węże podciśnieniowe, sprawdziłem też lusterkiem ten jeden idący pionowo od kolektora ssącego z przodu silnika- są OK. Zdjąłem jeszcze raz przepływomierz, umyłem wszystkie uszczelki, założyłem na auto - zero różnicy. Psikanie łatwopalną substancją wokół silnika nie daje żadnych objawów.

Tak sobie myślę, że może to kwestia oleju? Napinacz łańcucha jest "olejowy", więc może ten jest zbyt rzadki? Gdy pierwszy raz pojawiły się objawy nierównej pracy, działo się tak tylko po rozgrzaniu auta. Obecnie nierówno pracuje nawet po odpaleniu zupełnie zimego auta. Mam jedna wrażenie, że najgorzej jest po ostrzejszej jeździe.

Wlany jest olej Motul 5w40 X- Cess, ma przejechane może 5 tys km.

_________________
E 320 CDI 7G
C 320 CDI 7G
CLK 500 7G


10 paź 2019, 17:34
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 15 ] 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kubaso i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.