Autor |
Wiadomość |
przem224
Użytkownik
Rejestracja: 03 lis 2017, 10:54 Posty: 484
VIN: WDB2110651A557476
Mercedes: E320 M112 722.618
Lokalizacja: Gdańsk
|
Byłem na przeglądzie i poprosiłem o sprawdzenie spalin. Załączam wyniki. Generalnie wyszło że auto jest "czyste". Macie coś do porównania z silników benzynowych i LPG?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
|
11 kwie 2019, 10:03 |
|
 |
maciekolo
Mentor
Rejestracja: 22 lip 2014, 21:33 Posty: 1387
VIN: WDB2153751A000000
Mercedes: W215 CL500 306hp/ W211 E220Cdi 150hp/ W219 CLS320Cdi 224hp
Lokalizacja: Radom
|
Możesz nam zdradzić co Ty chcesz od tego swojego auta? Bo ciągle jakieś tematy zakładasz i drążysz. Masz zepsuty samochód czy go chcesz zepsuć?
_________________ MB Klucze Rybka - naprawa, kodowanie, obudowy Star Diagnosis Radom Zerowanie sterowników - Virgin Naprawa wybieraków 5g 7g
|
11 kwie 2019, 14:21 |
|
 |
adaso1
Użytkownik
Rejestracja: 26 gru 2014, 00:00 Posty: 189
VIN: WDB2110291B
Mercedes: E 420CDI
Lokalizacja: Zielona Góra
|
Te HC na benzynie trochę za duże, wg przepisów ma być max 100 
|
11 kwie 2019, 16:31 |
|
 |
przem224
Użytkownik
Rejestracja: 03 lis 2017, 10:54 Posty: 484
VIN: WDB2110651A557476
Mercedes: E320 M112 722.618
Lokalizacja: Gdańsk
|
No widzisz i już jest powód do jakiejś dyskusji. Po prostu chciałem zacząć jakiś temat  Nie ma chyba w tym nic złego.
|
11 kwie 2019, 16:42 |
|
 |
wojtasdw
Użytkownik
Rejestracja: 07 mar 2015, 23:18 Posty: 418
VIN: WBD2112821X177193
Mercedes: E320 4Matic
Lokalizacja: MZ/Kęty
|
Lambda = 1 ale na wolnych obrotach, znajdź kogoś z sondą do pomiaru AFR a na pewno znajdziesz problem.
|
11 kwie 2019, 22:21 |
|
 |
maciekolo
Mentor
Rejestracja: 22 lip 2014, 21:33 Posty: 1387
VIN: WDB2153751A000000
Mercedes: W215 CL500 306hp/ W211 E220Cdi 150hp/ W219 CLS320Cdi 224hp
Lokalizacja: Radom
|
Pewnie gaz jest źle ustawiony.
_________________ MB Klucze Rybka - naprawa, kodowanie, obudowy Star Diagnosis Radom Zerowanie sterowników - Virgin Naprawa wybieraków 5g 7g
|
11 kwie 2019, 23:23 |
|
 |
wojtasdw
Użytkownik
Rejestracja: 07 mar 2015, 23:18 Posty: 418
VIN: WBD2112821X177193
Mercedes: E320 4Matic
Lokalizacja: MZ/Kęty
|
Mało kto ma dobrze ustawioną gazownie 
|
12 kwie 2019, 05:58 |
|
 |
przem224
Użytkownik
Rejestracja: 03 lis 2017, 10:54 Posty: 484
VIN: WDB2110651A557476
Mercedes: E320 M112 722.618
Lokalizacja: Gdańsk
|
Pracuje nad tym. Mam interfejs do sterownika LPG i sam robię regulacje na trasie. Jest z tym trochę problem ponieważ pomimo pokrywania się map wtrysku benzyny na benzynie i na gazie, podczas jazdy na gazie wychodzi uboga mieszanka. Żaden gazownik się tak nie bawi. Robią autokalibracje, przejadą się kilka kilometrów nierozgrzanym samochodem (albo wcale nie wyjadą z garażu) i auto do odbioru. Obecnie osiągnąłem całkiem niezłe efekty bo zbliżam się z korektami dlugoterminowymi do zera. Wydaje mi się że nawet jakby uruchomić automatyczną adaptację mieszanki przez sterownik gazowy na podstawie danych z Sond regulacyjnych to i tak nie wyjdzie to najlepiej bo odpowiedź układu regulacji nie jest w stanie nadążyć za zmieniającymi się warunkami (obroty, obciążenie, temperatura zasysanego powietrza, temperatura gazu).. Muszę znaleźć optymalne ustawienia, spodziewam się że spalanie LPG wzrośnie teraz, zrobiłem około 20 tysięcy km na gazie i korekty długie w ECU były na poziomie +10... więc chyba mam podstawy do tego by to poprawić.. nie zadowala mnie jak coś jest prawie dobrze 
|
15 kwie 2019, 17:14 |
|
 |
piotr2eo
Nowy Użytkownik
Rejestracja: 17 mar 2019, 21:53 Posty: 36
VIN: wdb2112541a985206
Mercedes: W211 e280 2006
Lokalizacja: Cegłów
|
Mało kto to robi ale część robi. W większości samochodów wystarcza podstawowa regulacja. U nas trudniejsze przypadki nawet na szerokopasmówce robią.
Nie kalibruj żeby się pokrywały ale żeby korekty długo i krótkoterminowe były podobne jak na Benie. Jedziesz i ustawiasz na mapie 3d. Potem gładzisz i sprawdzasz. Nie każdy lubi gdy ustawi się go na 0 0.
|
15 kwie 2019, 17:59 |
|
 |
przem224
Użytkownik
Rejestracja: 03 lis 2017, 10:54 Posty: 484
VIN: WDB2110651A557476
Mercedes: E320 M112 722.618
Lokalizacja: Gdańsk
|
piotr2eo pisze: Jedziesz i ustawiasz na mapie 3d. Potem gładzisz i sprawdzasz. Dokładnie tak robię. Wolne obroty ustawiłem na 0 0 przez regulację po obrotach.. Przydałaby się sonda szerokopasmowa, ale w 211 ma wydech zagięty i nie da się jej wepchnąć (Sonda AFR).. żeby pomiar był prawidłowy. Myślałem sobie że jakbym chciał ideał to do regulacji na jakiś czas bym mógł włożyć szerokopasmową w miejsce sondy po katalizatorze i wtedy regulować... Dlaczego nie chcą 0 0 ? Jeszcze jedno... po wymianie filtra powietrza benzyna sobie wprowadzi korektę długoterminową.. ale w sterownik LPG nie zaingeruje.. trzeba ponownie regulować. Który gazownik wprowadza korekty po temperaturze reduktora.. zimą i latem będzie już inaczej. maciekkolo... właśnie dlatego zakładam ten wątek i drążę temat żeby nie było szerzenia opini że gaz niszczy silnik.. bo gaz źle wyregulowany może dopiero przyspieszyć niszczenie
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2019, 18:18 przez przem224, łącznie zmieniany 1 raz
|
15 kwie 2019, 18:15 |
|
 |
piotr2eo
Nowy Użytkownik
Rejestracja: 17 mar 2019, 21:53 Posty: 36
VIN: wdb2112541a985206
Mercedes: W211 e280 2006
Lokalizacja: Cegłów
|
Na benzynie z racji np zużycia pompy pracują na ~+5 i jak ustawiasz na 0 to będą ciężkie przełączenia w obie strony. Jak wkręcisz szerokopasmowe to musisz jeszcze wystawić z kontrolera sygnał udający lambdę. W V6 będzie ciężko. Tu raczej nie ma sensu. Masz OBDII to korzystaj. Nic się nie stanie jak czasem wejdzie w ubogo. Z resztą w mapie 3d da się takie rzeczy wyłapać.
|
15 kwie 2019, 18:16 |
|
 |
przem224
Użytkownik
Rejestracja: 03 lis 2017, 10:54 Posty: 484
VIN: WDB2110651A557476
Mercedes: E320 M112 722.618
Lokalizacja: Gdańsk
|
Zgadza się, na benzynie jest ~+3 na obu bankach. Ciężkie przełączenie jest z gazu na benzynę, w drugą stronę odbywa się niezauważalnie. Ustawię tak że na gazie ustabilizuje się LTFT na +3 i tyle. Korzystam z OBDII cały czas... warto widzieć co się dzieje. -- 15 kwie 2019, 18:31 -- adaso1 pisze: Te HC na benzynie trochę za duże, wg przepisów ma być max 100  Za wysokie HC prawdopodobnie wyszło od nieumiejętnego pomiaru, ponieważ diagnosta badał spaliny zaraz po przełączeniu na benzynę. Bez wchodzenia na 2000 obrotów.. tak jak to się robi. Dopiero po ustabilizowaniu pracy (po zejściu z obrotów) na wolnych obrotach powinien zrobić drugi pomiar. I tak samo dla obu paliw. Zresztą te pomiary były robione zanim jeszcze tak dość dokładnie nie wyregulowałem sterownika gazowego.
|
15 kwie 2019, 18:31 |
|
 |
wojtasdw
Użytkownik
Rejestracja: 07 mar 2015, 23:18 Posty: 418
VIN: WBD2112821X177193
Mercedes: E320 4Matic
Lokalizacja: MZ/Kęty
|
A jak wciśniesz gaz w podłogę i ecu przejdzie w otwartą pentlę to jak wtedy ustawisz.
|
15 kwie 2019, 18:44 |
|
 |
piotr2eo
Nowy Użytkownik
Rejestracja: 17 mar 2019, 21:53 Posty: 36
VIN: wdb2112541a985206
Mercedes: W211 e280 2006
Lokalizacja: Cegłów
|
A dwie sądy to są od parady?
|
15 kwie 2019, 18:51 |
|
 |
wojtasdw
Użytkownik
Rejestracja: 07 mar 2015, 23:18 Posty: 418
VIN: WBD2112821X177193
Mercedes: E320 4Matic
Lokalizacja: MZ/Kęty
|
A wiesz co to jest "OPEN LOOP"
i dlaczego stroicie na korekty długoterminowe które są wynikiem działania korekt krótkoterminowych.
|
15 kwie 2019, 19:08 |
|
 |
|