Dzisiaj jest 12 gru 2019, 07:24



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
 Błąd SBC C25D4 - za niskie ciśnienie wstępne 
Autor Wiadomość
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 16 cze 2017, 20:07
Posty: 9
VIN: WDD219...
Mercedes: CLS C219 350 2004
Lokalizacja: Wrocław
Witajcie,

Na wstępie wspomnę, że skorzystałem z wyszukiwarki, niemniej jednak w żadnym ze znalezionych tematów nie znalazła się informacja o sposobie, w jaki problem został rozwiązany (padały sugestie wymiany zbiornika ciśnienia, niemniej jednak, bez podpowiedzi czy pomogło).

Otóż w moim CLSi'e (350, 2004 rok, 258k pewnego przebiegu) pojawił się niedawno błąd "Service brake! Visit workshop!" - standardowa, szara czcionka na czarnym tle. Błąd, który to po parunastu minutach jazdy, zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu zniknął. Hold cały czas działał (i działa), hamulce także normalnie. Pompa SBC uruchamia się co 3-4 naciśnięcia pedału hamulca, jest tak niezmiennie odkąd dwa lata temu kupiłem samochód.

Przez następnych paręset kilometrów błąd nie pojawił się, ale to jednak hamulce, poza tym nierzadko zdarzają mi się dalekie trasy i nie chciałbym wracać na lawecie. Po powrocie w strony rodzinne poprosiłem więc przyjaciela, który serwuje mój samochód o podpięcie go do komputera - SD nie jest dostepne w okolicy, użył więc Gutmanna Mega Macs 42. Pokazał następne błędy zapisane w sterowniku SBC:

  1. C225B - Sterownik SBC - ABS Stwierdzenie hamowania
  1. C26EC - Błąd service - System SBC jest zdeaktywowany
  1. C25D4 - Zasilanie ciśnieniem - Za niskie ciśnienie wstępne!
  1. C215C - Włącznik świateł hamowania - Nieprawidłowa funkcja

Błędy zostały oczywiście skasowane, w Święta przejechałem kolejnych ~300km, po czym komunikat na szarym tle pojawił się ponownie. Znów po zgaszeniu samochodu "No malfunctions".

Proszę o poradę, gdzie szukać problemu - znajomy jest świetnym mechanikiem, który jednak z naprawami SBC nie miał jeszcze do czynienia.

Jeżeli jest taka potrzeba, umówię się na regenerację pompy SBC w polecanym miejscu (na codzień mieszkam we Wrocławiu, często bywam jednak w Kędzierzynie-Koźlu, skąd pochodzę). Niemniej jednak, słabo u mnie z czasem i, o ile to możliwe do ogarnięcia przez mojego mechanika, wolałbym nie musieć dezorganizować sobie pracy i robić dodatkowej "wycieczki".

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Tomek


Ostatnio zmieniony 23 kwie 2019, 22:12 przez toxim, łącznie zmieniany 1 raz



23 kwie 2019, 21:58
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2030
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 Japan
Lokalizacja: 061
Głównym problemem tego komunikatu u Ciebie jest czujnik pedału hamulca. Kupisz w aso za około 50 dych. Wymiana prosta.
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


23 kwie 2019, 22:06
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 16 cze 2017, 20:07
Posty: 9
VIN: WDD219...
Mercedes: CLS C219 350 2004
Lokalizacja: Wrocław
Dziękuję za szybką pomoc, Matka :) Zaskakująco wręcz pomyślny obrót sprawy - obawiałem się, że jednak czeka mnie urlop i wycieczka do Poznania ;)

Czujnik zostanie więc wymieniony na nowy, z ASO przy okazji kolejnej wizyty w K-Koźlu (przy okazji także płyn hamulcowy, ostatnia wymiana miała miejsce parę lat temu). Dam znać dla potomnych, czy pomogło.

Pozdrawiam,
Tomek


23 kwie 2019, 22:25
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2030
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 Japan
Lokalizacja: 061
Ok, sprawdź jeszcze ciśnienie w zbiorniku, jeśli jest mniej niż 72 bar to potrafi też wywalać błąd na biało.
O ciśnienie w układzie się nie martw bo jeśli byłoby coś nie tak to masz licznik na czerwono ;)
Wymiana płynu max co 3 lata.
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


23 kwie 2019, 22:27
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:57
Posty: 179
VIN: WDB2110221A855***
Mercedes: Mercedes W211 E320 CDI V6
Lokalizacja: Koszalin
Hej.
Ja na tym testerze (Gutmann Mega Macs 42) też miałem błąd C25D4 - Zasilanie ciśnieniem - Za niskie ciśnienie wstępne! ale innych błędów nie było. O dziwo na SD żadnych błędów nie było.

Okazało się, że lekko przepuszczał tylny przewód hamulcowy i powodowało to chyba błąd C25D4.

Gdy już chciałem się umawiać na regenerację SBC trach zegary na czerwono przewód hamulcowy pękł totalnie. Zrobiłem komplet przewodów sztywnych i wszystko jak na razie działa.
Pzdr


24 kwie 2019, 13:18
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 16 cze 2017, 20:07
Posty: 9
VIN: WDD219...
Mercedes: CLS C219 350 2004
Lokalizacja: Wrocław
Dla potomnych, zmagających się z podobnym problemem - wymiana czujnika pedału hamulca rozwiązała go całkowicie (zgodnie z sugestią Matki) :)

Dziękuję raz jeszcze za pomoc i pozdrawiam,
Tomek


21 maja 2019, 20:45
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 6 ] 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: wojtasdw i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.