Dzisiaj jest 20 wrz 2019, 20:51



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
 Dezaktywacja SBC vs procedura odpowietrzania 
Autor Wiadomość
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2199
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Witam szanownych kolegów,
Jutro zabieram się za wymianę hamulców na 330mm. Zestaw składa się z zacisków + nowe przewody elastyczne. W związku czym mam pytanie, czy po dezaktywacji SBC i wymianie elementów należy aktywować SBC po czym rozpocząć procedurę odpowietrzania, czy też lecimy z procedurą bez aktywacji?

Z tego co udało mi się ustalić do odpowietrzania nie podpinamy urządzenia podającego płyn pod ciśnieniem 2bar. Wystarczy pilnować poziom płynu w zbiorniczku - mylę się? W razie czego urządzenie posiadam.

Idąc dalej, tył można pominąć klikając "dalej"...? Z tego co wiem TAK.

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


17 lis 2016, 22:57
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 1963
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E550 Japan
Lokalizacja: 061
Po wymianie hamulców podepnij urządzenie 2 bar i zrób wtedy aktywację układu. Potem odpowietrzanie też z urządzeniem. Można omijać tył F2 F2 F2.......
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


17 lis 2016, 23:42
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2199
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Wielkie dzięki ;)

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


17 lis 2016, 23:48
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2014, 21:33
Posty: 1040
VIN: WDB2153751A000000
Mercedes: W215 CL500 306hp/ W211 E220Cdi 150hp/ W219 CLS320Cdi 224hp
Lokalizacja: Radom
Pany ale robić przód i tył odpuścić, czemuż to tak? Płynu szkoda? Czy jak?

_________________
MB Klucze Rybka - naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Radom t. 604597441


17 lis 2016, 23:51
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2199
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Z tego co mi wiadomo SBC podzielone jest na sekcje. Szkoda czasu :) . I tak tam powietrza nie będzie. Płyn wymieniany rok temu.

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


17 lis 2016, 23:58
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2014, 18:07
Posty: 891
Lokalizacja: Ostrołęka
VIN: WDB211
Mercedes: w211 2,7 cdi 2,2 cdi
Lokalizacja: Ostrołęka Star Diagn
wwljohn urządzenie kupiłeś w intercarsie?

_________________
Dla forumowiczów- Star Diagnosis - Ostrołęka tel. 696447743


18 lis 2016, 01:04
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2199
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Tak. Jest jeszcze jeden patent na odpowietrzenie, który przetestowal kolega Hoski. Skrecamy wszystko i wciskamy tloczki z odkręconym odpowietrznikiem. Wszystko działa. Być może będzie tak miły i co nieco wspomni.

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


18 lis 2016, 01:16
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2014, 18:07
Posty: 891
Lokalizacja: Ostrołęka
VIN: WDB211
Mercedes: w211 2,7 cdi 2,2 cdi
Lokalizacja: Ostrołęka Star Diagn
No to liczę na to :-)

_________________
Dla forumowiczów- Star Diagnosis - Ostrołęka tel. 696447743


18 lis 2016, 02:31
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2015, 13:29
Posty: 273
VIN: wdd2120891a200xxx
Mercedes: 350cdi
Lokalizacja: Poznań
No ja na przykład wymieniłem zaciski 2 razy nie używając w ogóle procedury odpowietrzania. Nawet komputera że skrzynki nie wyjalem. Ale tak nie wolno.
A jak innym razem odpowietrzałem z kompem to nie trzeba było podłączać urządzenia z ciśnieniem. Ale tak też nie wolno.

_________________
Wyobraź sobie ta ciszę, jaka by zapanowała, gdyby ludzie mówili tylko to co wiedzą.


18 lis 2016, 12:13
Wyświetl profil WWW
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2015, 17:44
Posty: 139
VIN: WDB2112
Mercedes: e500 T-Model
Lokalizacja: Wrocław
wwljohn, które dokładnie urządzenie kupiłeś?


18 lis 2016, 14:08
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2015, 12:15
Posty: 302
VIN: WDB2112261A269122
Mercedes: E320CDIT 2003
Lokalizacja: Wąbrzeźno
hoski86 pisze:
No ja na przykład wymieniłem zaciski 2 razy nie używając w ogóle procedury odpowietrzania. Nawet komputera że skrzynki nie wyjalem. Ale tak nie wolno.
A jak innym razem odpowietrzałem z kompem to nie trzeba było podłączać urządzenia z ciśnieniem. Ale tak też nie wolno.



Płyn hamulcowy też wymieniasz bez podłączania urzadzenia z ciśnieniem?

_________________
SD


18 lis 2016, 14:52
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2015, 13:29
Posty: 273
VIN: wdd2120891a200xxx
Mercedes: 350cdi
Lokalizacja: Poznań
Nie no tego to już chyba nie przeskoczysz.

_________________
Wyobraź sobie ta ciszę, jaka by zapanowała, gdyby ludzie mówili tylko to co wiedzą.


18 lis 2016, 15:02
Wyświetl profil WWW
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2199
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
KUBOLKU pisze:
wwljohn, które dokładnie urządzenie kupiłeś?


http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


18 lis 2016, 20:17
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2014, 11:26
Posty: 1244
VIN: WDB2110161A
Mercedes: E
Lokalizacja: Pułtusk
Kuźwa John myślałem, że to droższe :P

_________________
Star Diagnosis Pułtusk


18 lis 2016, 20:28
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2199
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
pulasio pisze:
Kuźwa John myślałem, że to droższe :P


Po rabacie dałem 240zł . Znajdź kogoś z numerem klienta w IC. A co do wymiany u mnie działo się tak:

Z racji, że komputerowi "odbiło" byłem zmuszony działać jedynie z możliwością aktywacji i dezaktywacji systemu.

1. Dezaktywujemy system
2. Demontujemy stary zacisk, tarczę.
3. Montujemy nowy wraz z nowym przewodem.
4. Odkręcamy przewód elastyczny wraz ze starym zaciskiem po czym szybko przykręcamy nowy.
5. Ja podpiąłem urządzenie i zadałem 2bary - jak później zauważyłem nie było to konieczne.
6. Aktywujemy SBC która zaciska tłoczki. Po aktywacji odkręcamy odpowietrznik. Poleciał płyn z bąbelkami.
7. Dezaktywujemy SBC.
8. Aktywujemy
9. Naciskamy pedał hamulca i trzymając jak w tradycyjnym popuszczamy odpowietrznik. Wypada reszta bąbelków.
10. Trawimy ciśnienie. Odpalamy auto, naciskałem pedał hamulca patrząc co się dzieje. Proces jest o tyle ciekawy, że bez tego będziemy mieli cały czas zablokowane hamulce.
11. Sprawdzenie błędów i kontrola ciśnienia. Zagapiłem się trochę przy lewym za długo trzymając odkręcony odpowietrznik i złapał mi błąd związany z regulatorem ciśnienia lewego koła. Skasowałem, sprawdziłem ciśnienia. Wszystko OK.
12. Jazda próbna po czym ponowna kontrola błędów. Wszystko w jak najlepszym porządku.

Teoretycznie nie jest wykonanie zgodne z instrukcją. Podszedłem do tematu czysto logicznie i się udało. Auto musiało jeździć. Gdy będę miał dostęp do SD zrobię test na powietrze w układzie. Niemniej jednak SBC o pomstę nie woła a auto hamuje równo ;)

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


18 lis 2016, 20:39
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.