Dzisiaj jest 12 gru 2019, 08:14



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
 Dezaktywacja SBC vs procedura odpowietrzania 
Autor Wiadomość
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2016, 12:10
Posty: 135
VIN: WDB2110651A486558
Mercedes: E320 M112
Lokalizacja: Jaworzno
Moi drodzy wziąłem się za wymianę zacisków hamulcowych 4 szt, niestety mam problem z odpowietrzeniem układu. Przednie zaciski odpowietrzyłem bez problemu natomiast tył już jest problem bo po pompowaniu pedałem hamulca nie robi ciśnienia na zacisku i nie mogę odpowietrzyć. Robiłem to wszystko na wyłączonym akumulatorze pompa SBC nie działała. Po wymianie przedniego zacisku nacisnąłem na pedał hamulca i druga osoba (tato) szybkim ruchem popuszczał odpowietrznik aż do uzyskania płynu bez pęcherzyków powietrza i tak z drugą stroną natomiast tył już tak nie zadziałał.
Wiem że zasada jest że od prawego tyłu zaczynamy lecz tutaj nastąpiła inna sytuacja bo wahacze przyszły wcześniej i tarcze więc je rozebrałem być może Tutaj popełniłem błąd.
Czy jesteście mi wstanie wytłumaczyć gdzie popełniłem błąd i ewentualnie jak go rozwiązać. Powiem szczerze że nawet zapaliłem samochód by pompa SBC zadziałał ale nie zadziałała, chyba dopiero po naciśnięciu pedału hamulca by się włączyła ale nie chciałem tego robić.


08 lut 2017, 17:15
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2015, 12:15
Posty: 302
VIN: WDB2112261A269122
Mercedes: E320CDIT 2003
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Aby odpowietrzyć tył musimy uruchomić odpowiednią procedure odpowietrzania na SD lub innym komputerze diagnostycznym. Pompując pedał tyłu nie odpowietrzysz.

_________________
SD


08 lut 2017, 17:33
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2016, 12:10
Posty: 135
VIN: WDB2110651A486558
Mercedes: E320 M112
Lokalizacja: Jaworzno
Czy w takim układzie jestem w stanie autem przejechać do kogoś kto ma komputer czy tylko laweta? Generalnie auto jest uziemione bo robię zderzaki i inne rzeczy.


08 lut 2017, 17:45
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2015, 12:15
Posty: 302
VIN: WDB2112261A269122
Mercedes: E320CDIT 2003
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Jak zgnił mi przewód to wracałem do domu 12km, 40km/h z niedziałającą pompą SBC.

_________________
SD


08 lut 2017, 17:56
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2016, 12:10
Posty: 135
VIN: WDB2110651A486558
Mercedes: E320 M112
Lokalizacja: Jaworzno
Właśnie nie wiem co dalej muszę poszukać kogoś kto by mi pomógł ogarnąć to z SD. Może jest ktoś z okolic Jaworzna?


08 lut 2017, 18:57
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2212
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Sam to sobie ogarniesz. Twoim błędem było niedoczytanie i odpowietrzanie bez aktywnej pompy SBC. Jeśli płyn ze zbiorniczka nie zleciał, to uratujesz sytuację. Jeśli tak, to cóż..SD i procedura jak wymiany płynu.

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


08 lut 2017, 21:38
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2016, 12:10
Posty: 135
VIN: WDB2110651A486558
Mercedes: E320 M112
Lokalizacja: Jaworzno
wwljohn nie ukrywam że liczyłem że się wtrącisz w rozmowę ze zbiorniczka nie zleciał płyn, możesz mi podpowiedzieć jak się pobawić z tym fantem. Nie boję się mechaniki więc zanim wezwę boga z SD to chciałbym z tym powalczyć.


09 lut 2017, 09:42
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2212
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Wszystko opisałem w nie jednym temacie krok po kroku. Bez problemu odpowietrzałem wszystkie koła. Najważniejszy punkt SBC MUSI BYĆ AKTYWNE :!: , a reszta jak w normalnych hamulcach, tyle, że nie pompujesz.

Krótko mówiąc:
1. Naciskasz pedał hamulca do zapracowania pompy.
2. Naciskasz, trzymasz, ktoś szybko odkręca i zakręca odpowietrznik.
3. Puszczasz pedał i wciskasz ponownie. Ktoś powtarza ruch.
4. Naciskasz jeszcze zazwyczaj 3x do włączenia pompy SBC
5. Potwórz punkt 2-4.

Ot cała filozofia. Pamiętaj o płynie w zbiorniczku.

Pozbycie się błędu aby SBC zapracowało w razie skuchy - na pilocie siedząc w aucie: "zamknij", "otwórz", "zamknij", "otwórz"...i pyk..czerwony komunikat znika.

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


09 lut 2017, 10:01
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2016, 12:10
Posty: 135
VIN: WDB2110651A486558
Mercedes: E320 M112
Lokalizacja: Jaworzno
Ok dzięki po pracy będę działał

Szczególne podziękowania dla wwljohn za cudowną twórczą i jakże przemiłą pomoc w usprawnieniu mego jakże ponurego egzemplarza. Chylę czoła jaką wiedzę posiada i myślę że pomoc jaką niesie trzeba wyróżnić!!!

Pozdrawiam :mrgreen:


11 lut 2017, 16:59
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 561
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
Wczoraj wymieniałem PP zacisk hamulcowy, bo w moim jakiś d..l wbił tak mocno kolki (czy jak to się tam nazywa) zabezpieczające klocki hamulcowe, że nie dało się ich wymienić (klocków, i kołków też w sumie).
Później wziąłem się za odpowietrzanie. Brat naciskał na hamulec a ja odkręcałem odpowietrznik. Raz pompa działała głośno i tak, jakby za chwilę miała zdechnąć, po chwili działała cicho i "szybko". Trochę brat się namachał, bo w wężyku cały czas pojawiało się powietrze. Coś tam brat wspomniał, że pedał stwardniał więc przerwałem odpowietrzanie. Wziąłem strzykawkę, założyłem na drugi koniec wężyka i na zakręconym odpowietrzniku, wyciągnąłem tłok strzykawki. Okazało się, że dalej ucieka powietrze. Wychodzi na to, że hamulce odpowietrzyłem, bo hamuje i komunikatu nie ma, ale trzeba sobie dobrać odpowiedni wężyk, żeby nas w ciula nie robił ;) igielitowy 6 mm jest chyba za duży :?
I tak się zastanawiam, czy jesli nie mam dostepu do kompresora i nie mogę wytworzyć ciśnienia do wtłaczania plynu, to czy użycie strzykawki podłączonej do odpowietrznika jest jakąś alternatywą? Pod warunkiem, że wężyk nie łapie lewego powietrza.
@wwljohn
Na jakimś innym forum chyba cię obrażali, bo ktoś napisał, że "niektórzy wiejscy mechanicy wymieniają płyn hamulcowy bez SD i kompresora" ;)

_________________
Posiadam SD - Brzeg, woj. opolskie


11 lut 2018, 22:26
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2212
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Nie udzielam się na innym forum.

Procedurę odpowietrzenia opisałem nie raz. Postępowałeś błędnie stąd ta dziwna praca i powietrze. Odpowietrzyć można. Wymienić już nie.

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


12 lut 2018, 00:41
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 561
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
Nie twierdzę, ze Ty się udzielasz na innym forum, to pewnie ten kto tak napisał zaglądał tutaj ;)

Co masz na myśli, pisząc że źle postępowałem.

_________________
Posiadam SD - Brzeg, woj. opolskie


12 lut 2018, 12:08
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2212
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Masz wszystko kilka postów wyżej. Jeżeli pompa u Ciebie zapracowuję po 2 naciśnięciu to zbiornik ciśnienia do wymiany a sama pompa już swoje przeżyła. Tylko patrzeć jak za jakiś czas wywali komunikat.

Co do zacisku...bierzesz dremela i wycinasz bolce. Nie trzeba wymieniać zaraz zacisku ;)

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


12 lut 2018, 12:16
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 561
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
Nie, pompa nie wlacza sie po 2 naciśnięciu. Na poczatku po 5-6 pozniej trzeba bylo z 15 razy nacisnac.

Co do zacisku, to gniazda z tej strony gdzie zebezpieczenie jest cieńsze, byly rozwalone jakimś przecinakiem, więc nowe kołki też musiał bym wbić na chama.

_________________
Posiadam SD - Brzeg, woj. opolskie


12 lut 2018, 13:20
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 19 sty 2015, 18:04
Posty: 49
VIN: WDB211
Mercedes: w211, w219
Lokalizacja: Lubin
Witam,
Mam taki problem z układem hamulcowym SBC, a mianowicie przy próbie odpowietrzenia procedura przez SD tył się ładnie odpowietrza przechodzimy do przodu każe nacisnąć 5 razy hamulec idzie procedura dalej kolejny raz 5razy każe wcisnąć pedał hamulca procedura się kończy i z przodu ciśnienia lewe koło 15bar, prawe max 1,5bar tył prawie po 70bar czyli trzyma. Próbowałem odpowietrzyć grawitacyjnie i udaje się przy wyłączonym SBC pedał hamulca robi się twardy płyn leci czysty lecz po otkreceniu prawego odpowietrznika i zakręceniu trzeba znów długo pompować by stał się z powrotem twardy, ale po aktywacji SBC na SD pokazuje wtedy i przód po 70bar wszystko na równo. Więc robiąc to procedura SD tak jak by przód się zapowietrzał. W czym jest problem i dla czego tak się robi? Oczywiście płyn na bieżąco uzupełniany i 2bar w zbiorniczek ciśnienia idzie. Nigdy takiego przypadku nie było. Wszystko szło zawsze procedura.
Założone nowe klocki i tarcze. Błędów z SBC żadnych oprócz czasami zbyt niskie ciśnienie po procedurze.
Czy to może być wina pompy BOU ?


12 wrz 2019, 23:24
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.