Autor |
Wiadomość |
kakadu
Użytkownik
Rejestracja: 09 gru 2014, 18:35 Posty: 337
VIN: WDB211xxxxxxxxxxx
Mercedes: W211 E280CDI 2005/2006
Lokalizacja: Niemcy/NRW /Wlkp.
|
Wygląda jak opryskiwacz ogrodniczy tylko trochę droższy. 
|
18 lis 2016, 20:40 |
|
 |
wwljohn
Mentor
Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40 Posty: 2212
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
|
kakadu pisze: Wygląda jak opryskiwacz ogrodniczy tylko trochę droższy.  Taka to smutna prawda 
_________________Służę pomocą w dziedzinie: - diagnoza SD, - sterowniki/skrzynie 5g, - SBC - modyfikacje diesla R - modyfikacja sterownika 5g_____________________________________________________ Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346
|
18 lis 2016, 20:41 |
|
 |
bredo1
Stały Użytkownik
Rejestracja: 04 lis 2014, 03:11 Posty: 501
VIN: WDB2112261A******
Mercedes: s211 320 CDI
Lokalizacja: Szczecin
|
Troszke inwencji tworczej i mozna sobie to nawet za 60zl  poczynic samemu.
_________________ Nowe części zamienne oraz materiały eksploatacyjne do mercedesa oraz pozostałych aut. Diagnostyka.
|
18 lis 2016, 22:19 |
|
 |
wojtasdw
Użytkownik
Rejestracja: 07 mar 2015, 23:18 Posty: 383
VIN: WBD2112821X177193
Mercedes: E320 4Matic
Lokalizacja: MZ/Kęty
|
kakadu pisze: Wygląda jak opryskiwacz ogrodniczy tylko trochę droższy.  W ramach luzów socjalnych z wykorzystaniem rzeczy plątających się po garażu udoskonaliłem mój opryskiwacz do wykorzystania go w celach wyższych... Kupiłem tylko korek do zbiorniczka 
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
|
18 lis 2016, 23:15 |
|
 |
kakadu
Użytkownik
Rejestracja: 09 gru 2014, 18:35 Posty: 337
VIN: WDB211xxxxxxxxxxx
Mercedes: W211 E280CDI 2005/2006
Lokalizacja: Niemcy/NRW /Wlkp.
|
|
18 lis 2016, 23:46 |
|
 |
pulasio
Mentor
Rejestracja: 16 sie 2014, 11:26 Posty: 1245
VIN: WDB2110161A
Mercedes: E
Lokalizacja: Pułtusk
|
wwljohn pisze: pulasio pisze: Kuźwa John myślałem, że to droższe  Po rabacie dałem 240zł . Znajdź kogoś z numerem klienta w IC. A co do wymiany u mnie działo się tak: Z racji, że komputerowi "odbiło" byłem zmuszony działać jedynie z możliwością aktywacji i dezaktywacji systemu. 1. Dezaktywujemy system 2. Demontujemy stary zacisk, tarczę. 3. Montujemy nowy wraz z nowym przewodem. 4. Odkręcamy przewód elastyczny wraz ze starym zaciskiem po czym szybko przykręcamy nowy. 5. Ja podpiąłem urządzenie i zadałem 2bary - jak później zauważyłem nie było to konieczne. 6. Aktywujemy SBC która zaciska tłoczki. Po aktywacji odkręcamy odpowietrznik. Poleciał płyn z bąbelkami. 7. Dezaktywujemy SBC. 8. Aktywujemy 9. Naciskamy pedał hamulca i trzymając jak w tradycyjnym popuszczamy odpowietrznik. Wypada reszta bąbelków. 10. Trawimy ciśnienie. Odpalamy auto, naciskałem pedał hamulca patrząc co się dzieje. Proces jest o tyle ciekawy, że bez tego będziemy mieli cały czas zablokowane hamulce. 11. Sprawdzenie błędów i kontrola ciśnienia. Zagapiłem się trochę przy lewym za długo trzymając odkręcony odpowietrznik i złapał mi błąd związany z regulatorem ciśnienia lewego koła. Skasowałem, sprawdziłem ciśnienia. Wszystko OK. 12. Jazda próbna po czym ponowna kontrola błędów. Wszystko w jak najlepszym porządku. Teoretycznie nie jest wykonanie zgodne z instrukcją. Podszedłem do tematu czysto logicznie i się udało. Auto musiało jeździć. Gdy będę miał dostęp do SD zrobię test na powietrze w układzie. Niemniej jednak SBC o pomstę nie woła a auto hamuje równo  Zniżki by się znalazły bez problemu. Ja pomyślałbym tylko nad przerobieniem tego zbiornika z pompki ręcznej na podpięcie sprężarki wtedy by cały czas ciśnienie utrzymywał 
_________________ Star Diagnosis Pułtusk
|
19 lis 2016, 00:19 |
|
 |
kakadu
Użytkownik
Rejestracja: 09 gru 2014, 18:35 Posty: 337
VIN: WDB211xxxxxxxxxxx
Mercedes: W211 E280CDI 2005/2006
Lokalizacja: Niemcy/NRW /Wlkp.
|
pulasio z przerobieniem to nie problem dokładasz do zbiornika tylko kruciec lub zawór podpinasz pod kompresor ,ustawiasz reduktor na 2 bary i jest.
|
19 lis 2016, 00:49 |
|
 |
pulasio
Mentor
Rejestracja: 16 sie 2014, 11:26 Posty: 1245
VIN: WDB2110161A
Mercedes: E
Lokalizacja: Pułtusk
|
Reduktor mam nawet taki oddzielny bo pistoletu bo ten przy kompresorze jednak ma "zmienne" ciśnienie. A ta pompka nie mam tam jakieś złączki do sprężarki? Bo na foto coś tam jest z tyłu 
_________________ Star Diagnosis Pułtusk
|
19 lis 2016, 00:51 |
|
 |
kakadu
Użytkownik
Rejestracja: 09 gru 2014, 18:35 Posty: 337
VIN: WDB211xxxxxxxxxxx
Mercedes: W211 E280CDI 2005/2006
Lokalizacja: Niemcy/NRW /Wlkp.
|
To coś z tyłu to pewnie zawór bezpieczeństwa, opryskiwacze też go mają.
|
19 lis 2016, 00:54 |
|
 |
pulasio
Mentor
Rejestracja: 16 sie 2014, 11:26 Posty: 1245
VIN: WDB2110161A
Mercedes: E
Lokalizacja: Pułtusk
|
Być może  ale z tym opryskiwaczem tak myślę to też by przeszło hehe tylko kupić adapter do zbiorniczka  a ja chyba powinienem nawet gdzieś mieć stary opryskiwacz hehe
_________________ Star Diagnosis Pułtusk
|
19 lis 2016, 01:01 |
|
 |
wwljohn
Mentor
Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40 Posty: 2212
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
|
Do kompresora najłatwiej. W dniu w którym ja to zakupiłem nie posiadałem kompresora z takimi bajerami, do tego ledwo dyszał. Obecnie sytuacja uległa zmianie a urządzenie zostało. Niemniej jednak od dawna mechanicy robią takie urządzenia. Zbiornik, króciec do kompresora, przewód i tyle. Jak kolega wyżej wspomniał - 2bar na reduktor i jazda nawet w przypadku tradycyjnych układów. Po wymianie pompy ABS bez tego też bywa ciężko. Autem zrobiłem 100km i heble nadal pracują poprawnie. Ciekaw jestem co pokaże test na SD  . Spodziewałem się fali hejtu po tak drakońskim podejściu do tematu a tu oo  . Zacząłem mieć dziwne przeczucie, że w serwisach też z komputerem do każdego SBC nie biegają. A ja głupi kiedyś wydałem krocie na czyszczenie zacisku i wymianę gumek..
_________________Służę pomocą w dziedzinie: - diagnoza SD, - sterowniki/skrzynie 5g, - SBC - modyfikacje diesla R - modyfikacja sterownika 5g_____________________________________________________ Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346
|
19 lis 2016, 02:30 |
|
 |
czesterro
Użytkownik
Rejestracja: 24 lip 2014, 10:08 Posty: 128
VIN: WDB2110231A758240
Mercedes: W 211 320 CDi
Lokalizacja: Katowice
|
Dziwię się niektórym że tak kombinujecie mam do sprzedania pneumatyczną maszynę za 350zł nowa Jedynie trzeba dokupić korek w np: IC mogę wtedy podać numer korka. viewtopic.php?f=45&t=6765
|
21 lis 2016, 08:32 |
|
 |
wwljohn
Mentor
Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40 Posty: 2212
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
|
Dzisiejszy test na SD nie wykazał powietrza w układzie - jeśli chodzi o moje 330 i robotę bez SD. Poza tym z kolegą pulasio wymieniliśmy płyn w jego aucie. Sprawa banalnie prosta, niemniej jednak nie do końca procedura pozbyła się powietrza w płynie. SD nie opisuje tego dokładnie. 1. Podpinamy urządzenie zadajemy 2 bary uprzednio wyciągając stary płyn ze zbiorniczka. 2. Włączamy procedurę i jechane od prawego, tylnego koła. Głównie tym kołem przeleje większość płynu. 3. Następnie tylne lewe. 4. Podczas przednich SD każe nam 5x naciskać pedał hamulca podczas czego przelewa się płyn. 5. Zakręcamy wszystko. 6. Test. Wyszło, że w lewym tyle jest powietrze. 7. Już bez urządzenia tradycyjnie naciskamy aby SBC nabiło ciśnienie. 8. Wciskamy pedał hamulca i trzymając go szybkim ruchem odkręcamy i zakręcamy odpowietrznik. Czynność powtarzamy do momentu kiedy nie będzie powietrza. Należy pamiętać aby szybkim sprawnym ruchem odkręcić/zakręcić odpowietrznik. Po nabiciu ciśnienia aby nie wyskoczył błąd możemy 2x wcisnąć hamulec i odpowietrzyć, po czym naciskać do ponownego nabicia ciśnienia. Jedyna różnica z podpiętym urządzeniem 2barowym jest taka, że SBC nie włącza się tak często aby dobić ciśnienie. W ten sposób odpowietrzyliśmy dla pewności każde koło. 9. Ponowny test na obecność powietrza nie wykazał problemu. 10. Jazda próbna... ŻYJEMY!  Auto hamuje równo, testowane z prędkości 120km/h. Prawda jest taka, że na upartego w ten sposób wymienimy płyn, lecz będzie to długotrwała czynność po ociupince płynu a wszystko to beż SD i maszynki ciśnieniowej - tyle, że to jedynie moja teoria obserwując pracę układu.
_________________Służę pomocą w dziedzinie: - diagnoza SD, - sterowniki/skrzynie 5g, - SBC - modyfikacje diesla R - modyfikacja sterownika 5g_____________________________________________________ Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 15:27 przez wwljohn, łącznie zmieniany 1 raz
|
24 lis 2016, 00:00 |
|
 |
kamilz1
Stały Użytkownik
Rejestracja: 21 paź 2014, 18:07 Posty: 891 Lokalizacja: Ostrołęka
VIN: WDB211
Mercedes: w211 2,7 cdi 2,2 cdi
Lokalizacja: Ostrołęka Star Diagn
|
Dzięki za wskazówki  Niedługo mnie to czeka z moim urządzeniem 2 bary .
_________________ Dla forumowiczów- Star Diagnosis - Ostrołęka tel. 696447743
|
24 lis 2016, 00:17 |
|
 |
pulasio
Mentor
Rejestracja: 16 sie 2014, 11:26 Posty: 1245
VIN: WDB2110161A
Mercedes: E
Lokalizacja: Pułtusk
|
Co najlepsze to, że w tylnym kole było powietrze nie było naszą winą, po prostu SD kazało iść do następnego koła  Dzięki jeszcze raz wwljohn za pomoc i poświęcony czas 
_________________ Star Diagnosis Pułtusk
|
24 lis 2016, 15:01 |
|
 |
|