Dzisiaj jest 20 wrz 2019, 20:31



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
 [615]+[600] BI-XENON HEADLICHT + CLEANING EQUIPMENT - retro 
Autor Wiadomość
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2014, 14:53
Posty: 1147
VIN: WDB2112061A******
Mercedes: S211
Lokalizacja: Olsztyn
Retrofit został przeprowadzony dla wersji kombi. Jest to o tyle ważne, gdyż kombi posiada Nivomat, co upraszcza wykonanie sampoziomowanie auta.

Czesc I - niezbędne elementy

1) oczywiście ksenony z osprzętem - czyli z modulami na lampach - przetwornica (ta z blyskawica) i modul skretu. Istotne, aby dla skretnych kupic modul skretu na którym mamy napisane "Kurvenlight".
Załącznik:
ksenon_1.jpg

Jeżeli robimy to od zera lepiej zakupić skretne - koszty będą bardzo podobne. Dla samochodów wyprodukowanych do 8/2003 konieczne może się okazać wymiana zegarów oraz ZGW ponieważ oprogramowanie zagarów i diagnostyki systemowej w ZGW nie obsługuje lamp skrętnych. Ksenon skretny rozpoznamy po przerwie miedzy soczewka a reszta lampy. Przerwa ta jest po to, a by wlasnie caly zespol z soczewka mogl się poruszać prawo-lewo/gora-dol.
Załącznik:
ksenon_2.jpg

2) zderzak z otworami na spryski i zaślepkami i sprężynkami. Oczywiście zderzak kupujemy pod swoja wersje stylizacyjna auta. Jeżeli mamy zderzak bez klapek i sprężynek - dokupujemy w ASO - w moim przypadku były to zaślepki A2118800705 (L) i A2118800805 (R) oraz dwie sprężynki A2118850035.
Załącznik:
ksenon_3.jpg

3) spryski (prawy plus lewy) - do kupienia na allegro. Warto zwrócić uwagę kupując na allegro, żeby były już z mocowaniami, aby nie było ich trzeba dokupywać w ASO. W razie czego nie sa to duże koszty - uchwyty - A2118690214 (R) i A2118690114 (L) i ewentualnie śrubki jak nie mamy A2029900121 x6
Załącznik:
ksenon_4.jpg

4) zbiorniczek z pompka do spryskow lub sama pompke do spryskow - każdy zbiorniczek można przystosować - wystarczy wywiercić dziurke - oczywiście kupujemy na allegro. Wersja kombi ma 3 pompki (szyba przednia, tylna i spryski), wersja sedan dwie - bez tylnej szyby. Pompka do spryskow jest biala w odróżnieniu od dwóch pozostałych pompek od szyb. Dla zwolennikow kupowania pompki w ASO - A2108691121 lub A2108691221 i uszczelka pod pompke A0109971181.
Załącznik:
ksenon_5.jpg

5) gumowe przewody do polaczenia spryskow i pompki - do kupienia na allegro. W ASO A2118600392 plus 3 koncowki A2098690024 i lacznik rurek A2308690024.
Załącznik:
ksenon_6.jpg

6) moduł LWR - inny dla skretnych i nieskretnych. Dla skretnych będziemy mieli napisane LWR-KL, a dla nieskretnych bez tego KL (do mojego auta był to modul A 2118200985 plus 2 nakretki N 910112006003 do jego przykręcenia)
Załącznik:
ksenon_7.jpg

7) czujnik poziomu z ramieniem - zwroccie uwagę na jego kompletność - ja najpierw zakupilem bez tego ostatniego krótkiego elementu ramienia do którego przykrecona jest srubka i musialem zwracać. Nr czujnika A0105427717 (wersja bez Airmatica). Na allegro tego pelno - nie warto przepłacać w ASO, tym bardziej ze to nie tylko czujnik, ale trzeba osobno kupic 2 ramiona - A2113200043 i A2193230016 oraz kilka srubek (srubek oczywiście kupować w ASO nie musimy, hehe).
Załącznik:
ksenon_8.jpg

8) wiazka elektryczna (do mojego auta była to A2115402106). Jeżeli nie dokładamy samopoziomowania, tylko ksenony i spryski to wiazka jest tansza - A2115406006.

9) włącznik spryskow - ten z włącznikiem świateł - kupujemy na allegro.
Jeżeli dokładamy samopoziomowanie to wlacznik ma mieć tylko włącznik świateł i przycisk spryskow.
Załącznik:
ksenon_9.jpg

Jeżeli nie - szukamy włącznika jeszcze z pokrętłem regulacji wysokości świateł. W Polsce ksenony wg prawa powinny mieć sampoziomowanie.
Załącznik:
ksenon_10.jpg

10) kodowanie na SD

Czesc II - montaż podzespolow

1) zdejmujemy zderzak - po pierwsze musimy odkrecic plastikowa oslone blotnika, a w zasadzie jej przednia czesc, gdyz sklada sie z 2 czesci. Osłona ta jest przykrecona kilkoma plastikowymi nakretkami (klucz10), kilkoma srubkami (klucz8) i zabezpieczona jednym plasitkowym kolkiem rozpreznym. Aby sie do nich dostac, warto skrecic kolo, zeby byl lepszy dostep. Calej oslony nie ma sensu sciagac - wazne zeby zdemontowac srubki i odchylic oslone. Nastepnie odkrecamy 2 srubki, ktorymi jest przykrecony zderzak od gory, a ktore sa widoczne po otwarciu maski.
Nastepnie demontujemy przednia oslone dolna - a wiec nie majac kanalu wkladamy glowe pod samochod :D . Przykrecona ona jest kilkoma wkretami - klucz 8. W ten sposob uzyskujemy dostep do 2 srubek na wysokosci grilla, ktorymi jest przykrecony zderzak:
Załącznik:
DSC04187.jpg

Kolejnym etapem jest zdjecie spinki, laczacej zderzak z blotnikiem, znajdujacej sie przy kole. Spinka ta jest przykrecona jedna srubka - odkrecamy ja i zdejmujemy spinke:
Załącznik:
DSC04185.jpg

Oczywiście analogiczne czynności wykonujemy z prawej i lewej strony auta. Teraz mozemy pociagnac za zderzak do przodu i zderzak wysunie się. Robimy to ostrożnie, żeby nie wyrwac kabla idącego do czujnikow parktronica, który trzeba rozpiąć przy zdarzaku.

2) montujemy spryski i zmieniamy lampy - lampy sa przykręcone 4 srubami - trzy sa na wierzchu - czwarta znajduje się od dolu reflektora. Nastepnie montujemy do lampy spryski.
Załącznik:
ksenon_13.jpg

3) zdejmujemy prawy błotnik - odkrecamy sruby gorne:
Załącznik:
ksenon_11.jpg

oraz dolne:
Załącznik:
ksenon_12.jpg

moze być tez sruba boczne - u mnie nie było - było wsunięte.
Załącznik:
ksenon_14.jpg

4) demontujemy stary zbiorniczek
Załącznik:
ksenon_15.jpg

5) zmieniamy zbiorniczek z nowa pompka lub montujemy nowa pompke do starego zbiorniczka
Załącznik:
ksenon_16.jpg

6) prowadzimy wężyk do spryskow
Załącznik:
ksenon_17.jpg

7) montujemy czujnik przy przednim kole po stronie pasażera - sa przygotowane dziurki - wkładamy w nie i przykręcamy - nie można się pomylić.
Załącznik:
ksenon_18.jpg

8) Wyjmujemy fotel pasażera:
Załącznik:
ksenon_21.jpg

9) odchylamy wykladzine i mamy dostep do srub na których ma być przymocowany LWR - montujemy LWR (przykręcamy srubkami) i podlaczamy wiazke:
Załącznik:
ksenon_23.jpg


Kierujemy się z wiazka w kierunku nog pasażera. Tu wiazka się rozdziela - czesc leci pod deska rozdzielcza - prowadzimy tam niebieska wtyczke do kierunku sama kierowcy i rozowy kabelek do miejsca zbiegowego rozowych kabelkow po stronie kierowcy.

10) wpinamy rozowy kabelek (punkt zbiegowy rozowych kabelkow przy progu fotela kierowcy - zdejmujemy plastikowa oslone progu i odchylamy wykladzine):
Załącznik:
ksenon_24.jpg

11) Niebieska wtyczke instalacji musimy wpiac do SAM-a kierowcy. Trzeba wiec go trochę zdemontować (oczywiście wcześniej odlaczamy aku).
Załącznik:
ksenon_25.jpg

12) Wiazke z niebieska wtyczka przeprowadzamy pod deska rozdzielcza pod otwor pod SAM-em
Załącznik:
ksenon_26.jpg

13) wpinamy niebieska wtyczke - nie da się pomylić - kształtem pasuje tylko w jedno gniazdo (gniazdo nr 10) :)
Załącznik:
ksenon_30.jpg

14) pozostaly nam 3 zakończenia wiazki które zostawiliśmy pod nogami pasażera - jedna petelka masowa (kabel brązowy) - dokręcamy do punktu zbiegowego masy w nogach pasazera oraz kabelek do pompki spryskow (wtyczka biala) i kabelek do czujnika poziomu (wtyczka czarna) - musimy je przeprowadzić w okolice filtru kabinowego.
Załącznik:
ksenon_27.jpg

15) w tym celu zejmujemy filtr kabinowy i widzimy po lewej stronie wypustke gumowa. Musimy ja rozciąć poniżej tego gumowego krzyzaka, aby nie zaciekała woda i przez ten otwor poprowadzić kabelki. Niestety wtyczki sa sporych rozmiarow i dość ciężko je tam przepchnąć - lepiej wiazki rozciąć - przeprowadzić same kable i później znowu polaczyc.
Załącznik:
ksenon_29.jpg

16) Jak widać na fotce z wiazka do pompki od razu skrecamy w lewo i przekładamy przez istniejące otwory w plastikowej zaslepce.
17) Z wiazka do czujnika poziomu lecimy pod filtrem kabinowym w strone lampy i tam przekładamy ja i kierujemy się do czujnika.
Załącznik:
ksenon_31.jpg

18) przechodzimy do montażu zaślepek spryskow:
Załącznik:
ksenon_32.jpg

19) Zakladamy sprężynki:
Załącznik:
ksenon_33.jpg

20) składamy wszystko do kupy i kodujemy na SD.

I to wszystko - możemy sobie pogratulować nowych kodow SA:

600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
w211.pl -> w211.eu


17 sty 2015, 09:18
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2014, 14:53
Posty: 1147
VIN: WDB2112061A******
Mercedes: S211
Lokalizacja: Olsztyn
Ci co maja SD i z niego korzystaja to sobie poradzą intuicyjnie po bledach, które się pojawia w momecie dokladki, a Ci co nie wiedza, to lepiej niech tam nie grzebią i podjada do kogos kto się zna ;)

_________________
w211.pl -> w211.eu


17 sty 2015, 10:46
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2014, 00:21
Posty: 487
VIN: WDB230475
Mercedes: SL500 V8
W221 V8
Lokalizacja: Warszawa
Elegancki opis :) Podziękował!


17 sty 2015, 11:12
Wyświetl profil
VIP

Rejestracja: 07 sie 2014, 09:05
Posty: 655
VIN: WDD2210281A******
Mercedes: S 420cdi + ML 450cdi
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Lopess kawał dobrej roboty! Nawet w ASO nie mają takich dokładnych instrukcji :mrgreen:


17 sty 2015, 11:17
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2014, 11:31
Posty: 71
VIN: WDB2110061A******
Mercedes: W211 2.2CDI Avangarde
Lokalizacja: Warszawa
Świetny opis. Już powędrował do ulubionych linków. Dzięki :)

_________________
Star Diagnosis Warszawa
Diagnostyka Elektromechanika


17 sty 2015, 11:51
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:26
Posty: 1512
VIN: WDB211*********
Mercedes: w211
Lokalizacja: Białystok-Poznań
Dzięki ! Przyda mi sie na pewno :)

Ta wiazke do poziomowania kupowales na allegro ? :)

_________________
"Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia." Flp 4,13


17 sty 2015, 11:55
Wyświetl profil
Mentor

Rejestracja: 09 sie 2014, 14:37
Posty: 1068
VIN: ///AMG 4LIFE
Mercedes: R230 SL 55 AMG, W211 E 320 CDI
Lokalizacja: Szczecin
lopess szacun ze chce ci sie poprostu robic takie retrofity, szok, mega instrukcja !

Czekam na info o retroficie keylessgo bo auta bez xenonow to juz raczej nigdy nie kupie :/

_________________
Podobno życie bez AMG jest możliwe.. Tylko po co ?

Dokładanie keyless, distronic, webasto - ELEKTRONIKA MERCEDES - Szczecin


17 sty 2015, 17:27
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2014, 14:53
Posty: 1147
VIN: WDB2112061A******
Mercedes: S211
Lokalizacja: Olsztyn
michall2107 pisze:
Dzięki ! Przyda mi sie na pewno :)

Ta wiazke do poziomowania kupowales na allegro ? :)


Tak, to jakies male pieniądze były...

_________________
w211.pl -> w211.eu


17 sty 2015, 20:15
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:26
Posty: 1512
VIN: WDB211*********
Mercedes: w211
Lokalizacja: Białystok-Poznań
Jak wyglada kwestia dolozenia poziomiwania sie w sedanie ?

_________________
"Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia." Flp 4,13


03 kwie 2015, 00:00
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2015, 22:52
Posty: 12
VIN: później
Mercedes: W211 0'5
Lokalizacja: Stalowa Wola
Podjął by się ktoś na forum takiej zamiany w sedanie ?


15 kwie 2015, 23:07
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 23 lip 2014, 22:27
Posty: 9
VIN: WDB2112421A******
Mercedes: KOMBI E200 KOMPRESOR
Lokalizacja: Gorzów
Super opis tylko brakuje mi informacji co z wtyczkami do lamp czy pasują 1:1 czy trzeba coś przerabiać oraz jak rozpoznać czy ZGW i zegary są do wymiany, bo rozumiem że xenon obsługują wszystkie tylko może być problem ze skrętnymi.

Pozdrawiam


27 maja 2015, 09:29
Wyświetl profil
Mentor

Rejestracja: 09 sie 2014, 14:37
Posty: 1068
VIN: ///AMG 4LIFE
Mercedes: R230 SL 55 AMG, W211 E 320 CDI
Lokalizacja: Szczecin
Ja mam auto z marca 2003 i mam fabryczne skretne i nie ma problemu

_________________
Podobno życie bez AMG jest możliwe.. Tylko po co ?

Dokładanie keyless, distronic, webasto - ELEKTRONIKA MERCEDES - Szczecin


28 maja 2015, 00:20
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2015, 08:47
Posty: 1385
VIN: WDB2112221A986709
Mercedes: 6.6CDI V6@2006
Lokalizacja: Wrocław
A jak wygląda zamiana zwykłego xenona na takiego skrętnego? Wymieniam tylko lampy i moduł pod siedzeniem pasażera?

_________________
Obrazek


13 cze 2016, 12:25
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2014, 14:53
Posty: 1147
VIN: WDB2112061A******
Mercedes: S211
Lokalizacja: Olsztyn
Przeczytaj dobrze opis, wymieniasz tez moduly przy lampach.

_________________
w211.pl -> w211.eu


13 cze 2016, 13:23
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2015, 08:47
Posty: 1385
VIN: WDB2112221A986709
Mercedes: 6.6CDI V6@2006
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki, rzeczywiście przegapiłem fragment o module przy reflektorach. Tak się jeszcze zastanawiam czy wiązka idąca pod fotel pasażera jest taka sama dla skrętnych i zwykłych czy też ją trzeba wymienić?

_________________
Obrazek


14 cze 2016, 09:38
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.