Dzisiaj jest 08 mar 2021, 23:20



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
 Zamykanie bagażnika z pilota 
Autor Wiadomość
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2245
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 AMG Japan
Lokalizacja: 061
Musisz zapytać producenta / sprzedawce. Chętnie odpisuje i pomaga. Myślę że pasuje do CLS-a. W w211 działa idealne, sprawdzone ;)
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - Online - MERCEDES - Poznań


19 lut 2020, 09:17
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 26 paź 2015, 11:27
Posty: 63
VIN: WDD219
Mercedes: CLS500
Lokalizacja: Lublin
Maciek, założyłeś to do swojej 211??


19 lut 2020, 13:59
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2245
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 AMG Japan
Lokalizacja: 061
Tak.

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - Online - MERCEDES - Poznań


19 lut 2020, 21:38
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2017, 17:39
Posty: 41
Lokalizacja: Wołomin
VIN: WDD219XXXXXXX
Mercedes: cls
Lokalizacja: Wołomin
Jak cenowo?Dużo pracy przy tym?


20 lut 2020, 22:17
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 08 paź 2014, 21:57
Posty: 47
VIN: WDB2110161A067584
Mercedes: W211 2.7 Avantgarde
Lokalizacja: Strzelin
Witam
Zdaję sobie sprawę że okrzykniecie to mianem "druciarstwa", ale w prosty sposób, praktycznie bez kosztów zrobiłem sobie w sedanie ( i koledze w kombi) zamykanie klapy z pilota.
Do swojej dokładałem cały mechanizm elektrycznej klapy bagażnika. Jedyne w okolicy SD nie poradziło sobie z programowaniem mojego sedana - dlatego tak to wykombinowałem.

Koszty - cena przekaźnika 12V, przewód 0,7mm, kilka złączek lub lutownica i koszulki.
czas pracy 2 godziny.
Krótki opis:
Silnik klapki paliwa otrzymuje zawsze 2 sekundowy inpuls napięcia 12v, polaryzacja +/- zmienia się w zależności od wybranej funkcji z pilota "otwórz lub zamknij".
Przycisk zamykania w klapie to 3 piny z czego połączenie dwóch z nich podaje impuls do zamknięcia klapy, trzeci to podświetlenie przycisku.
Piny mają połączenie tylko gdy klapa jest otwarta (z klamki, pilota czy przycisku w drzwiach); przy zamkniętej klapie są nieaktywne i nie skutkują żadnym działaniem.

Połączyłem przewody biegnące do silnika klapki z cewką przekaźnika na styki 85-86 (zmieniająca
się polaryzacja +/- dla cewki przekaźnika nie ma znaczenia), piny z przycisku klapy podłączyłem do przekaźnika na styki 30-87.

W efekcie: każde naciśnięcie na pilocie opcji zamknij lub otwórz samochód nawet jeśli jest już zamknięty lub otwarty - generuje impuls napięcia 12V na silnik klapki paliwa - co poprzez przekaźnik powoduje 2 sekundowe zamknięcie obwodu 30-87 ( inaczej naciśnięcie przycisku w klapie).
Wadą rozwiązania jest konieczność wyboru przycisku w pilocie zależne od sytuacji.
Jeśli mam zamknięte auto, otwieram bagażnik z pilota - chcąc go zamknąć wybieram na pilocie "zamknij auto". = mrugnięcie kierunków i zamykanie się klapy

Jeśli mam zamknięte auto, otwarty bagażnik i chcę jechać - naciskam na pilocie "otwórz auto" = centralny się otwiera, klapa zamyka.

Jeśli nam auto otwarte, klapa otwarta np. z klamki i chcę to wszysko na koniec zamknąć -wybieram "zamknij auto" = centralny zamyka auto, klapa się zamyka.

Podobnie działa zatrzymanie awaryjne - impuls z pilota otwórz/ zamknij zatrzymuje klapę - analogicznie jak przycisk w klapie.
Oczywiście przycisk w klapie nadal spełnia swoją funkcję.
Przeprowadzenie dodatkowej wiązki, jej "wpięcie " i umiejscowienie przekaźnika zależne od inwencji montującego.

Jak wspomniałem wcześniej trochę czuć amatorką, ale działa w obu autach bez zadnych problemów. Może się takie rozwiązanie komuś z Was przyda.
Pozdrawiam


21 lut 2021, 21:53
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2019, 16:29
Posty: 115
VIN: WDB2110771B******
Mercedes: 2008 E63
Lokalizacja: Abu Dhabi
a sprawdził ktoś czy nie ma jak zagadać vediamo/monako z modułem PTCM i przestawić Schalter: Funkschluesssel schliessen? W W221 z 2008 roku i W218/212 działa to bez problemu. Patrzyłem po folderach w vediamo przygtowanych do 211 i ten sam moduł tam jest (może nie bez powodu). Może da radę to po prostu włączyć? DASem nie da rady, bo sam kombinowałem i utknąłem...


22 lut 2021, 19:17
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.