Dzisiaj jest 30 lis 2020, 09:13



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
 E550 4matic kombi Rawa Mazowiecka 
Autor Wiadomość
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 14:56
Posty: 24
VIN: WDB2110261A******
Mercedes: w211
Lokalizacja: Stalowa Wola
Cześć,
Zaczynam zastanawiać się nad zakupem rodzinnego slipera. W tej roli idealnie pasuje mi w211 w kombi z 5,5l V8, na E55 na razie mnie nie stać :cry:. Dodatkowo mam pytanie czy w połączeniu z 4-matic'iem były tylko skrzynie 5 biegowe, czy istniały wersje E500 388KM z 4matic'iem i 7G tronic'iem?
Które wersje silników są lepsze starsza konstrukcja 306KM czy nowsza 388KM? Czy w ogólnie są to polecane jednostki w Waszej opinii?

Konkretnie co powiedzie o poniższym egzemplarzu, wyposażenie całkiem fajne, na oko laika całkiem ładne. Ktoś miał może okazję oglądać to auto albo je zna lub może ze zdjęć widać, że coś jest nie tak?
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... 8f54b3687c

I czy koszty utrzymania takiego E500 poza zawieszeniem pneumatycznym będą dużo wyższe niż W211 320CDI, względnie w210 320PB z 4matic'iem?


07 paź 2020, 18:54
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2020, 11:57
Posty: 13
VIN: WDB2112221B063694
Mercedes: S211
Lokalizacja: Trójmiasto
Wygląda ciekawie, odnośnie kosztów to mam S211 2006r. 320 CDI z pakietem Sport, rocznik robi swoje generalnie wszystko można naprawić i wymienić i tu ciężko podać zakres cen. Serwis olejowy, filtry, tarcze i klocki hamulcówe to raczej przeciętny przedział cenowy. Koszta mogą być przy ewentualnej awarii skrzyni biegów. Ostatnio robiłem płytę sterowania skrzyni 7g koszt 1700zł, zrobiłem to zanim skrzynia padła czy to dużo czy mało trudno powiedzieć, według mnie to normalne koszta eksploatacyjne. Fajne jest to, że Kombi może dawać przyjemność z jazdy i fajnie wyglądać, a tylne zawieszenie pneumatyczne to nie jest już taka tragedia finansowa jak 10 lat temu tym bardziej że spełnia się idealnie podczas wyjazdów rodzinnych.


07 paź 2020, 20:16
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2018, 14:42
Posty: 1467
VIN: WDB2112651A
Mercedes: S211 3.2 M112 Avantgarde
Lokalizacja: Łódź
Największym problemem wspomnianego wyżej egzemplarza byłby motor(m273), znaczy jego wada-wady konstrukcyjne...ale w ogłoszeniu jest napisane, że już poprawiony...
Ja osobiście mimo tego, że poprawiony obawiał bym się tegoż silnika...niby poprawiony, a jak coś walnie w temacie "poprawiony" to 10tysi w portfelu nie ma...
Na pewno pod względem bezawaryjności i ewentualnych kosztów napraw m113 5.0 byłby dużo lepszym wyborem...
Do LPG m113 też bezpieczniejszy... stara sprawdzona konstrukcja idioto odporna...


08 paź 2020, 08:20
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2015, 13:46
Posty: 243
VIN: MBW221
Mercedes: W221 CDI V6 235KM 7G
Lokalizacja: Stargard
Ciekawe skąd on wziął z niego te 412KM :D
Odnośnie skrzyni:
4Matic - 5G
RWD - 7G

Dodatkowo to jest 2006 rok, a nie 2007. Gość go nie ma nawet roku ;)
VIN i blachy masz na zdjęciach, tu masz datę 1. rej: 15.12.2006, możesz sobie sprawdzić na historii pojazdów.

_________________
REGENERACJA TURBO, WTRYSKI, FILTRY FAP/DPF
STARGARD, ZACHODNIOPOMORSKIE

Więcej informacji: http://w211.eu/viewtopic.php?f=40&t=7088
Diagnostyka komputerowa SD C3


08 paź 2020, 08:47
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 21 maja 2015, 10:20
Posty: 172
VIN: WDB2112821X123497
Mercedes: S211
Lokalizacja: Kraków
Szlifiera ja powiem tak, możesz kupić i zrobić tylko wymianę oleju i śmigać i to będzie większość kosztów Twojej ekspolatacji. A może się okazać, że za przeproszeniem się np. wysra płyta w skrzyni jak kolega pisał powyżej (ja też to robiłem w 5g ostatnio) i już jest inny zakres kosztów.

Druga sprawa to zależy co rozumiesz przez koszty eksloatacji, bo jak. np wliczysz sobie zakup dwóch kompletów nowych opon w czasie roku, koszt ich przekładki, jakiś serwis klimy, OC it.d to już się zbiera ciekawa suma IMO :) Wiadomo, każdy podchodzi do tego inaczej.
Możesz się odezwać na PW to Ci podeślę jak to u mnie w czasie roku wyszlo, a wszystko masz w mojej galerii :)

_________________
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Obrazek


08 paź 2020, 09:45
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2014, 20:39
Posty: 930
VIN: WDB2112221B1XXXXX
Mercedes: E320 CDI V6 FL kombilimousine Sports Package
Lokalizacja: Lublin
Szlifiera pisze:
czy koszty utrzymania takiego E500 poza zawieszeniem pneumatycznym będą dużo wyższe niż W211 320CDI, względnie w210 320PB z 4matic'iem?

W210 nawet do tego nie porównuj.

CDI vs M273, jeżeli oba auta w tak samo dobrym stanie a koszt paliwa nie gra roli, to zdecydowałbym się na V8.
M113 vs M273- SOHC vs DOHC + zmienne fazy rozrządu. Dużo mocniejsza jednostka, ale jednak bardziej skomplikowana. Ważne by była po weryfikacji nr jeśli chodzi o zębatkę i ogólnie po przeglądzie newralgicznych miejsc.

_________________
Pozdrawiam !
Push it to the limit


08 paź 2020, 13:03
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 14:56
Posty: 24
VIN: WDB2110261A******
Mercedes: w211
Lokalizacja: Stalowa Wola
Ryba4x4 Rozumiem, generalnie przez długi czas miałem w211 320CDI tylko z 2003 roku jeszcze z R6, w zasadzie to teraz jeździ nim mój tato, bo auto ma już lekko ponad 500 tys. kilometrów, historię znam od 175 tys. kilometrów. Generalnie przez ten cały czas były rzeczy typu regeneracja turbiny, wymiana wahacza czy przewodów hamulcowych czy zaworu EGR, padł też lock-up w skrzyni biegów, także takie "eksploatacyjne" koszty w211 powiedzmy, że znam tylko zastanawia mnie różnica czy pomiędzy E320 CDI a E500 jest coś co może wygenerować niewspółmiernie duże koszta.
1700zł za płytę sterowania skrzyni to nie brzmi mało, ale nie jest to rzecz którą się robi często więc koszt do zaakceptowania.

Yodas też mnie trochę przerażają te opinie o kołach rozrządu czy ogólnie rozrządzie, a jakie jeszcze typowe usterki ma ten silnik? Bo o ile 1700 za płytę sterującą skrzynią to spoko tak już 10k na usterkę silnika to już sporo 8-)

Saxiw szczerze to patrze na to z przymrużeniem oka, jak ma te 388KM to już jest dobrze.
między 2006 a 2007 są jakieś duże różnice? Czy tylko kwestia tego że ma 14 a nie 13 lat?
Trochę szkoda, bo podoba mi się spalanie i kultura tego 7g przy 5g, ale miałem tylko porównanie w Rklasie znajomego do w sumie już wysłużonej skrzyni w 320CDI R6 w w211
Dzięki za info, to mnie trochę zniechęca, że niby tak wszystko w tym aucie porobione a gość po roku je sprzedaje...

Abdul Jasne rozumiem, że kupując auto używane to loteria, różnie to bywa. Pod koniec lipca kupiłem w sumie przez przypadek w210 za nie całe 5k i zrobiłem nim przez te kilka miesięcy 5200km i jak na razie to zmieniłem olej i jak na w210 to z korozją nie ma jakiejś wielkiej tragedii :)
Co do kosztów to jak wyżej pisałem tak ogólnie to części do w211 nie są już w tym momencie jakieś super drogie, ale są elementy które potrafią kosztować więcej, dlatego wolę się upewnić czy, aby na pewno m273 czy m113 to najlepszy pomysł.
A Twoja sztuka jest piękna, wygląda jakby dopiero co opuściła fabrykę! I widać, że dbasz o auta!

Driv3r Jasne, to jest dla mnie zrozumiałem, że przy używanym aucie to różnie bywa i wszystko zależy od stanu egzemplarza. Podoba mi się wizja V8 - 5.0/5.5l - w kombi a tendencja w motoryzacji jest taka, że to może być ostatni moment na takie połączenie. Nie mam jakiejś awersji do LPG więc pewnie bym zakładał, bo jednak robię około tych 20-25kkm rocznie. Pytanie tylko czy m113 jest dużo bezpieczniejszym wyborem, bo m273 z 7g tronic'iem nie pali jakoś turbo dużo a na LPG to w ogóle akceptowalnie.

Generalnie dzięki za odpowiedzi, poobserwuję rynek bo noża na gardle nie mam, po prostu raz na jakiś czas mam impuls, że to ostatni rozsądny moment na V8.


08 paź 2020, 18:42
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2018, 14:42
Posty: 1467
VIN: WDB2112651A
Mercedes: S211 3.2 M112 Avantgarde
Lokalizacja: Łódź
To masz ten IMPULS w dobrym kierunku... ;)
V8 to piękne motory...ale będą cieszyły gdy będą bezawaryjne...a rodzina silników m112-113 jest właśnie bezproblemowa...mam wielu znajomych z V8 od Merca zarówno m273 jak i m113...i Koledzy z m113 tylko jeżdżą i doleją olej , jedni częściej, drudzy rzadziej :) ...i śmigają bez problemu...z m273 już nie jest tak kolorowo...


08 paź 2020, 19:03
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2020, 11:57
Posty: 13
VIN: WDB2112221B063694
Mercedes: S211
Lokalizacja: Trójmiasto
Kolejna sprawa to chyba nie ma co patrzeć czy ktoś ma auto rok, mniej czy więcej. Moja żona zawsze mi prawi, że kupię samochód doprowadzę go do odpowiedniego stanu nie patrząc na koszta po czym auto sprzedaję bo nie ma co przy nim robić i kolejny zakup. Zawsze mnie pyta czemu kupuję takie same modele samochodów a ja odpowiadam że to inny kolor inna wersja. Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami, bierz v8.


08 paź 2020, 21:17
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 16 cze 2017, 20:07
Posty: 42
VIN: WDD219...
Mercedes: CLS C219 500 '08 & 350 '04
Lokalizacja: Wrocław
Porównując M113 i M273 w konfiguracji RWD + 7Gtronic, ten drugi "jedzie" jednak znacznie lepiej, przynajmniej w moim odczuciu. Spalanie podobne. Sam zdecydowałem się właśnie na M273.

M113 słynie ze swojej pancerności, w najgorszym zaś przypadku używany słupek kupisz za grosze. To z pewnością spora, potężna wręcz zaleta.

M273... trzeba jednak mieć nieco szczęścia przy zakupie. Abstrahując już od rozrządu ("znam" trzy Mercedesy z tym silnikiem, jeden z nich zrobił już ponad 400 000km i rozrząd w żadnym z nich nie odzywa się. Wszystkie już "poprawione"), zaraz po zakupie warto poświęcić tych parę godzin/stówek na zdjęcie kolektora ssącego i sprawdzenie stanu klapek. Auta swoje przebiegi już mają, gdy taka odpadnie, możesz mieć pecha i zdejmować głowicę. Nowy kolektor to okolice 2000zł, na ile pamiętam. Bez tragedii więc.

Z drugiej strony, ilość Mercedesów z M273 i "motorschaden" na takim mobile.de każe stwierdzić, że można mieć pecha. Mój mechanik zna dwa przypadki W211 z M273 właśnie, przebiegiem w okolicach ~200 - 250 tysięcy kilometrów, które przyjechały z Niemiec zatarte. Ewentualny remont to sprawa dyskusyjna, z racji na alusilowe tuleje. Używane silniki są drogie. Czytałem także, że M273 miewają tendencję do "picia" oleju w zatrważających ilościach, przy ostrej jeździe. Zapewne znów - zależy jak trafisz.

Żadna ze znanych mi M273 nie ma problemów z gazem (o ile komponenty instalacji zostały właściwie dobrane, zamontowane i skonfigurowane) ;) U znajomych Prins, BRC, u mnie Stag.

Sam, biorąc pod uwagę lepszą dynamikę jazdy samochodu z M273 oraz fakt, że w polifcie nie ma SBC (kupująć samochód nie wiesz, czy poprzedni właściciel nie "regenerował go", sprowadzając cały proces jedynie do wyzerowania licznika użyć) skusiłem się właśnie na ten silnik. Póki co nie żałuję ;)

BTW. Odnosząc się do wspomnianej tutaj wymiany płyty sterującej skrzyni biegów 7gtronic. Przeważnie psują się czujniki, dostępne za 300zł na Allegro. Ogarnięty mechanik jest w stanie dorobić sobie odpowiedni wybijak i wymienić je ;) W swoim CLS'ie z M272 poszedłem właśnie tą drogą, skrzynia działa jak marzenie.

PS. Tutaj aukcja z Mercedesem który Cię interesuje z 2015 roku: https://archiwum.allegro.pl/oferta/merc ... 81094.html

Pozdrawiam,
Tomek


09 paź 2020, 17:38
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 14:56
Posty: 24
VIN: WDB2110261A******
Mercedes: w211
Lokalizacja: Stalowa Wola
toxim nawet przeglądając suche dane to M273 osiągi ma znacznie lepsze i spalanie nawet czasami niższe. Duże wrażenie zrobił na mnie film na YT gdzie gość jedzie na autostradzie 250km/h a na obrotomierzu ledwo 3k obrotów :)

Dzięki za pierwsze ogłoszenie, cena widzę wyższa, przebieg realny do tego co był oferowany teraz, jednak w opisie chyba mieli błąd bo podawali, że 4matic i 7g tronic.

Dzięki za wszystkie informację będę śledził rynek, bo teraz przez tydzień byłem poza domem i jak widzę to już ogłoszenia nie ma, pytanie czy się sprzedał czy wygasło ogłoszenie.

Teraz sam nie wiem czy lepsze M273 z 7G czy jednak M113 z 4matickiem i 5G. Wy i rozsądek podpowiadacie w większości M113 i ma to chyba sens bo konstrukcja leciwa ale też mniej skomplikowana. Z drugiej strony, chyba przy zakupie ~15 letniego V8 to bardziej będzie istotny stan danego egzemplarza niż to czy ma M113 czy M273 czy 5G czy 7g tronica itd.


20 paź 2020, 18:32
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 11 ] 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.