Dzisiaj jest 07 lip 2020, 03:45



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
 Geometria 
Autor Wiadomość
Użytkownik

Rejestracja: 20 lip 2014, 13:13
Posty: 58
VIN: WDD2193222A106604
Mercedes: CLS 320 CDI
Lokalizacja: Salisbury
Witam
Czysto hipotetycznie czy ktoś może mi powiedzieć czym się będą objawiały takie ustawienia
Jak będzie reagował samochód i co ewentualnie do wymiany
W warsztacie w którym robili mi geometrię powiedzieli że lepiej się nie da zrobić
Przed geometria uderzyłem lewym przednim kołem w krawężnik


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


22 lip 2019, 19:39
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2015, 18:04
Posty: 260
VIN: WDD2193751AXXXXXX
Mercedes: CLS 500 2005r.
Lokalizacja: Norwegia
Jeżeli lepiej nie mogą zrobić to trzeba wymienić skrzywione elementy...wahacze a być może nawet całą zwrotnicę.

_________________
CLS 500 2005,Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Honda CR-V 2.0 1999.


22 lip 2019, 21:56
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 21 lut 2015, 20:20
Posty: 24
VIN: WDD2193221A054199
Mercedes: CLS 320 CDI
Lokalizacja: Poznań
Witam
główny problem z ustawianiem przedniej geometrii w cls jest taki, że osoby które biorą za to pieniące nie potrafią tego zrobić... w tulejach obu dolnych wahaczy jest jajowaty otwór który składa się z trzech kanałów, śruba jest tak gruba, że nie przejdzie z jednego kanału do kanału obok, więc trzeba śrubę wyjąć, przesunąć wahacz i wsadzić śrubę w inny kanał, a majstry od geometrii tylko ją luzują i przesuwają śrubę w obrębie jednego kanału... z tego co pamiętam to śruby muszą przechodzić przez kanały od strony zwrotnicy ale nie jestem pewien...


26 maja 2020, 16:03
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 16 lis 2015, 23:28
Posty: 956
VIN: WDB2110221B058223
Mercedes: E320 CDI 2006 + 2xBMW :D
Lokalizacja: Szczecin
Otóż fabrycznie jest śruba bez regulacji, natomiast w sprzedaży MB ma zestaw śruby z regulacją

A0003300018, około 80zł w ASO. Po wklepaniu w google można zobaczyć

W komplecie jest "podcięta" śruba, nakrętka i dwie podkładki mimośrodowe;) Natomiast jak to jest z 'przekładaniem" śruby w fasolce wahacza to już się nie wypowiadam, bo nie przerabiałem

_________________
Obrazek
Przecław k/Szczecina

http://www.mbparts.pl

tel: +48 783 536 285


26 maja 2020, 16:07
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2015, 13:53
Posty: 174
VIN: WDB211076
Mercedes: W211 E55AMG
Lokalizacja: Mazowieckie
Panowie,
regulacja wahaczy na śrubie z podcięciam działa troche inaczej niż wyżej została to opisane, a dokłądnie to jest tak:

1. Tuleja wahacza ma otwór w postaci elipsy a wśrodku ma 4 fasoli położone symetrycznie wględem osi otworu - fasolki te wchodza w nacięcia śruby przez co mamy regulacje.

2. Śrubę z nacięciami ZAWSZE wsadzamy tylko i wyłącznie centralnie - natomiast jej nacięcia kierujemy w lewą lub prawą stronę fasolek w zależności, w która chcemy dokonać regulacji.

3. Po włożeniu śruby mam ruch wachacza ponieważ w nacięcia wchodza fasolki - skręcając to do sanek NIGDY nie kręcimy śruba bo zetniemy fasolki w tuleji a zawsze kręciemy TYLKO i WYŁĄCZNIE nakrętką.

To tak w skrócie obrazowym :)

Obrazek


26 maja 2020, 17:12
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 21 lut 2015, 20:20
Posty: 24
VIN: WDD2193221A054199
Mercedes: CLS 320 CDI
Lokalizacja: Poznań
wszystko byłoby ok tylko że centralny kanał w otworze wahacza jest tak duży, że spokojnie możemy obracać śrubą bez ścinania fasolek... więc właściwie prawidłowe ustawienie nacięć śruby pozwala przesunąć wahacz dodatkowo o może 2mm a to trochę mało przy takim wyniku ustawiania zbieżności jak w pierwszym poście, a gdzie tu jeszcze ustawienie wyprzedzenia koła?
jak wsadzisz śrubę w któryś boczny kanał to faktycznie jest na tyle mało miejsca, że przy obracaniu śruby zetniesz fasolki z tulei
przy okazji tam nie ma podkładek mimośrodkowych, otwory na śrubę w sankach są okrągłe i nie dają możliwości przesuwania śruby


26 maja 2020, 17:26
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2015, 13:53
Posty: 174
VIN: WDB211076
Mercedes: W211 E55AMG
Lokalizacja: Mazowieckie
To miejsce w środku jest po to, że jak wsadzasz śrubę bez nacięć to ona musi się obracac opierająć o fasolki ale wtedy nie ma prawa być żadnego luzu - jeśli taki luz przy normalnej śrubie występuje tzn. że jakiś majster już fasolki pościnał albo powyginał.

Podkładki są normalne.

Te 2mm to wystarczjacy aby zminić kat pochylenia koła - jeżeli rugulacja nie pomaga, trzeba wymienić wahacze bo już gumy nie trzymają.

U mnie ta regulacaj wykasowała "odwieczny" problem sciągania w prawo :) Jonatan gdzies pisał na forum, że to sićaganie jest spowodowane luzem w tylnym zawieszeniu a ten kąt koła to tylko takie "zaleczenie" a nie usunięcie żródła ściągania.


26 maja 2020, 17:52
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 21 lut 2015, 20:20
Posty: 24
VIN: WDD2193221A054199
Mercedes: CLS 320 CDI
Lokalizacja: Poznań
mi nie potrafili ustawić tego parametru na zbieżności i powiedzieli, że się nie da, wahacze były nowe lemfordera, ostatecznie wynik przedniej osi wyglądał tak jak w pierwszym poście... proponowałem, żeby wyjęli śrubę i przełożyli do bocznego kanału ale przecież każdy majster wie lepiej i nic sobie nie da powiedzieć, nie da się i już :) pytanie czy te 2 milimetry uzyskane przy prawidłowym ustawieniu śruby to nie za mało? tak czysto teoretycznie opona 245/40 R18 ma średnice
(245mm x 0,4 x 2) + (18 x 25,4mm) = 196mm + 457,2mm = 653,2mm
załóżmy, że górny wahacz (który nie jest regulowany więc jest osią ruchu korekcji kąta) i dla uproszczenia przyjmijmy, że jest tylko 1 regulowany wahacz dolny - oba są w połowie promienia opony samochodu (jeden na górze osi, drugi na dole osi koła samochodu), więc odległość między nimi jest równa promieniowi koła samochodu (nawiązując do lekcji matematyki TVP, warto uściślić, że promień to połowa średnicy :D )
czyli promień ruchu korekcji
653,2 / 2 = 326,6mm
więc obwód koła ruchu korekcji to
2 x pi (3,14) x 326,6mm = 2051,048mm
przy takim obwodzie przestawienie o 1 stopień
2051,048mm / 360 = 5,6973555..... mm ( w zaokrągleniu przyjmijmy 5,7mm)
w przypadku wyniku z pierwszego posta minimalna korekcja żeby dojść do zakresu normy to 0,69 stopnia, więc

1 stopień = 5,7mm
0,69 stopnia = X

X x 1 stopień = 5,7mm x 0,69 stopnia

X = 5,7mm x 0,69

X =3,933mm

więc czysto teoretycznie i w dużym uproszczeniu zyskując 2mm przez prawidłowe ustawienie śruby nie uzyskamy prawidłowego wyniku, ewentualnie jeśli przy pomiarze kąt był ustawiony maksymalnie źle, cofniemy wahacz o 2 mm, obrócimy śrubę o 180 stopni na przeciwne fasolki i przesuniemy o kolejne 2 mm to dojdziemy do granicy normy :) teoria teorią, a w tym tygodniu będę wymieniał wahacze przednie to porobię jakieś zdjęcia i filmy, a może nawet mi się uda porobić jakieś testy na ustawianiu geometrii 3D, mam jakby znajomego tylko nie wiem czy mnie będzie pamiętał i czy będzie mu się chciało dla dobra nauki
Pozdrawiam


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


26 maja 2020, 19:41
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2172
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 AMG Japan
Lokalizacja: 061
Wszystko ok, tylko wahaczami przednimi regulujemy kąt wyprzedzenia zwrotnicy, a nie kąt pochylenia koła.
Kąt pochylenia regulujemy na wahaczach głównych.
pozdro


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


26 maja 2020, 20:18
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2015, 13:53
Posty: 174
VIN: WDB211076
Mercedes: W211 E55AMG
Lokalizacja: Mazowieckie
Dokładnie jak pisze kolega matka, ja ściąganie zlikwidowałem zmianą kat pochylenia na wahaczach głównych - przednich nie ruszałem i mają nadal fabryczne nastawy.


26 maja 2020, 21:23
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 21 lut 2015, 20:20
Posty: 24
VIN: WDD2193221A054199
Mercedes: CLS 320 CDI
Lokalizacja: Poznań
Ale nigdzie nie padło stwierdzenie, że rozmawiamy o przednich :D wrzuciłem foto przedniego bo akurat takie foto mam, wahacze główne mają takie same otwory jak przednie ;)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


26 maja 2020, 21:43
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2172
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 AMG Japan
Lokalizacja: 061
Jak nie padło? :D Przecież piszesz że będziesz wymieniał przednie wahacze i będziesz robił jakieś testy :lol:
Poza tym w Naszych mercedesach bardzo rzadko jest zły kąt wyprzedzenia zwrotnicy, często nachylenie.
W swojej praktyce nie miałem przypadku złego wyprzedzenia, chyba że po jakimś dzwonie ;)
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


26 maja 2020, 22:44
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 21 lut 2015, 20:20
Posty: 24
VIN: WDD2193221A054199
Mercedes: CLS 320 CDI
Lokalizacja: Poznań
a no tak, przednie w sensie przedniego zawieszenia a nie przednie dolne... skrót myślowy :lol:
a Ty Maćku jak zakładasz? i gdzie jeździsz na zbieżność? na pewno masz kogoś zaufanego kto się na tym zna :)


26 maja 2020, 23:00
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2172
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 AMG Japan
Lokalizacja: 061
Tak mam specjalistę na hanterze, jestem tam dość często, będziesz chciał namiar to daj znać.
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


27 maja 2020, 09:16
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 14 ] 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
cron



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.