Dzisiaj jest 15 sie 2020, 13:00



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 249 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna
 320cdi R6 na sterydach 
Autor Wiadomość
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2234
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Witajcie.

Po 2 latach od zakupu zdecydowałem się zaprezentować swoje auto. Jest to wersja Elegance wyprodukowana pod koniec 2003 roku, om648, 722.626. Mercedes był całkowicie fabryczny, pozbawiony druciarstwa, wszelkie naprawy robione jak producent przykazał. Mimo tego, iż pochodzi z Niemiec, nie został przeze mnie kupiony jako "świeżo sprowadzony". Były właściciel sprowadził go w pełni sprawnego, po czym użytkował auto w kraju 8lat. Generalnie wersja bieda lecz osobiście nie potrzebuję wodotrysków. Ma wszystko czego mi potrzeba.
Przez dłuższy czas pozostawało fabryczne, jednak w ostatnim czasie zrodził się pomysł budowy jednego z najmocniejszych (przypuszczam) R6 w kraju jak i obaleniu - moim zdaniem - kilku teorii dotyczących wytrzymałości mechanizmów.

Założenie jest proste. Auto ma być typowym sleeperem a moc jaką chciałbym uzyskać to 400KM+

Obecnie wprowadziłem podstawowe modyfikacje aby pokazać, że "bezpieczny" soft wcale nie musi ograniczać się do 240KM/580Nm jak to powszechnie "tjunerzy" szacują.

Z moich doświadczeń wynika, że bolączką W211 czy to przedlift, czy polift jest intercooler. I tak np.

E280 (3.2R6 ograniczone programowo) z zachowanym DPFem i EGRem pro programie max = 240KM/585NM (DPF mocno dławi jak widać)
E320 R6 z zachowanym katalizatorem, EGR off max = 260KM/620Nm
E320 R6 bez katalizatora, customowym IC, EGR off max = 294KM/640Nm (moje auto)

Wszystkie te wartości są bezpieczne dla silnika R6. Sama zmiana IC i wykonanie przelotowego wydechu dała u mnie + 24KM/20Nm na fabrycznej mapie. Spalanie spadło o ok. 0,8l. (patrz wykres)

Stan obecny:
- Intercooler BEHR 2206689 wymiary rdzenia 400x400x52 (Nissan Atleon 4.0)
- całkowity przelot na 2 fabrycznych tłumikach
- EGR off (programowo)
- soft zrobiony przez Dieselsoft z Płocka
-upgrade ASB na wyższe ciśnienia (szybsza zmiana biegów, mocniejszy docisk sprzęgła)
- hamulce przód 330mm + klocki półceramiczne JURID
- dodatkowa chłodnica ASB sterowana termostatem

Plany na przyszłość:
- pompa CP3 C30 AMG (czeka na montaż)
- wtryski C30 AMG
- wskaźnik EGT
- turbo hybryda Garrett GTB2260VK
- całkowite zaślepienie EGR
- MAP sensor 3bar (kwestia 1 dnia, dostępne od ręki)
- kierownica z łopatkami
- felgi 18' AMG + opony na tył min 255 (być może 275) - kwestia do przemyślenia

A oto kilka fotek. Mimo biednej wersji 2x wiózł młodą parę :mrgreen: (nie wiedzieć czemu) :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


Ostatnio zmieniony 13 lut 2018, 00:19 przez wwljohn, łącznie zmieniany 6 razy



29 wrz 2016, 23:59
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2015, 17:27
Posty: 1112
VIN: WDB211221xxxxxx
Mercedes: W211 E320CDI EVO
Lokalizacja: Zawiercie
W końcu ! :D
Fajnie to wszystko wyszło , u mnie teraz wchodzi sporo zmian wewnątrz autka , jak wszystko się uda to pokaże w galerii :)
Co do ic to jednak z mla nie wchodzi i musze kombinować dalej ... :P

-- 29 wrz 2016, 23:25 --

Ps. Testowałeś go już na v-max lub robiłeś jakieś pomiary przed i po 0-100 , 100-200 itd ?

_________________
www.facebook.com/samochodydoslubumercedesbenz


30 wrz 2016, 00:25
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2016, 19:09
Posty: 67
VIN: WDB2030201A******
Mercedes: W203 320CDI
Lokalizacja: WWA/LOP
Kolego warto też wspomnieć ze już nie jezdzisz tym setupie 294 km bo pompa ciśnienia nie wyrabiala , takze nie jest to mod na dluzsza mete przy ori pompie :) poza tym powodzenia w modach , czekam na wynik :)


30 wrz 2016, 09:31
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2234
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
dawid13132 pisze:
Kolego warto też wspomnieć ze już nie jezdzisz tym setupie 294 km bo pompa ciśnienia nie wyrabiala , takze nie jest to mod na dluzsza mete przy ori pompie :) poza tym powodzenia w modach , czekam na wynik :)


Pompa nie wyrabiała - tak myślałem, jednak nie była to wina pompy. Wszystko zostało ogarnięte :) i już wyrabia :) . Nie była to kwestia mechaniki. Dawka max to 92mm3 tak, że setup powrócił. Żadne inne auto nie powinno mieć tego problemu. Czemu? Ściśle tajne :mrgreen:

oskar3580 pisze:
W końcu ! :D


Ps. Testowałeś go już na v-max lub robiłeś jakieś pomiary przed i po 0-100 , 100-200 itd ?


Przed modami w pełnej serii wg g-techa 8.2 do 100. Po modach 6,75. Do 200 nie mierzyłem. Oba pomiary z włączoną trakcją, która ograniczała.




_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


30 wrz 2016, 09:46
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2016, 19:09
Posty: 67
VIN: WDB2030201A******
Mercedes: W203 320CDI
Lokalizacja: WWA/LOP
Skoro setup powrócił to kiedy testujemy z kreski? :p


30 wrz 2016, 10:31
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2015, 17:27
Posty: 1112
VIN: WDB211221xxxxxx
Mercedes: W211 E320CDI EVO
Lokalizacja: Zawiercie
Myśle ,że do 200 jest jeszcze większa różnica :D
Jest całkiem fajnie , też sporo powinna ci się poprawić trakcja po zmianie opon :D

_________________
www.facebook.com/samochodydoslubumercedesbenz


30 wrz 2016, 10:39
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2234
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
dawid13132 pisze:
Skoro setup powrócił to kiedy testujemy z kreski? :p


Możemy za 2 tygodnie. Dziś ruszam do Poznania. Mimo wszystko Twoje auto póki co i tak srogo odchodzi. Jest przepaść, ale spokojnie :mrgreen: , zbroję się :) . To co miałem cofnięte to tylko 2mm3 i czas 2ms do 1.5ms fabrycznego gdzie 0,5ms daje 1KM i 4Nm. Podczas fightu mogłem mieć ok. 10KM mniej i jakieś 625-630Nm.

-- 30 wrz 2016, 10:41 --

oskar3580 pisze:
Myśle ,że do 200 jest jeszcze większa różnica :D
Jest całkiem fajnie , też sporo powinna ci się poprawić trakcja po zmianie opon :D


Fabryczna mapa ma to do siebie, że auto nie jedzie w zakresie 3-4k. Obecnie różnica jest kolosalna.

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


30 wrz 2016, 10:41
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2015, 17:27
Posty: 1112
VIN: WDB211221xxxxxx
Mercedes: W211 E320CDI EVO
Lokalizacja: Zawiercie
Z tym się zgodze , w zasadzie v6 idzie od 2 do 3 tyś i na tym się kończy , później już ciężko ...
Powiedz mi czy to jest głównie spowodowane dpf , egr i ic ? Czy typowo mapa ?

_________________
www.facebook.com/samochodydoslubumercedesbenz


30 wrz 2016, 10:43
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2016, 19:09
Posty: 67
VIN: WDB2030201A******
Mercedes: W203 320CDI
Lokalizacja: WWA/LOP
Oskar idzie duzo wcześniej niz od 2k bo masz ponad 500 nm wcześniej juz:) u mnie po mapie max moc mam przy 3700-3800. Puchnie na pewno ic , nawet w serii jest tam ciepło. Poza tym to taka jest zapewne seryjna charakterystyka.
Sorry za OT.


30 wrz 2016, 11:19
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2234
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Problemem jest z mapą. Wystarczy ją zmienić aby "odblokować" zakres 3-4.

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


30 wrz 2016, 13:00
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2015, 17:27
Posty: 1112
VIN: WDB211221xxxxxx
Mercedes: W211 E320CDI EVO
Lokalizacja: Zawiercie
Zobaczymy , ic już zmieniam także niedługo powinienem zobaczyć czy jest jakaś poprawa w serii a jeśli się uda to będziemy się bawić dalej :)

_________________
www.facebook.com/samochodydoslubumercedesbenz


30 wrz 2016, 21:22
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 23:26
Posty: 200
VIN: WDB2112261A470133
Mercedes: S211 3,2 R6
Lokalizacja: Rzeszów
wwljohn pisze:
Problemem jest z mapą. Wystarczy ją zmienić aby "odblokować" zakres 3-4.


Jaki koszt takiej mapy, żeby rzeczywiście odblokować ten zakres 3-4 tys ?

_________________
Star diagnosis Rzeszów/Strzyżów okolice


02 paź 2016, 11:24
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2234
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
W Płocku 650zl

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


02 paź 2016, 18:42
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2015, 17:27
Posty: 1112
VIN: WDB211221xxxxxx
Mercedes: W211 E320CDI EVO
Lokalizacja: Zawiercie
Cena super tylko nie podoba mi się to że bez hamowni

_________________
www.facebook.com/samochodydoslubumercedesbenz


02 paź 2016, 20:29
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sie 2015, 17:13
Posty: 335
VIN: wdb2110161a30****
Mercedes: w211 2.7 '03 om647
Lokalizacja: bstok
Dużo się napracowałeś żeby ten IC upchnąć pod maską? Też bym chciał coś większego ale nie chce wszystkich chłodnic po kolei wymieniać ;/


02 paź 2016, 20:43
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 249 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.