Witajcie.
Po 2 latach od zakupu zdecydowałem się zaprezentować swoje auto. Jest to wersja Elegance wyprodukowana pod koniec 2003 roku, om648, 722.626. Mercedes był całkowicie fabryczny, pozbawiony druciarstwa, wszelkie naprawy robione jak producent przykazał. Mimo tego, iż pochodzi z Niemiec, nie został przeze mnie kupiony jako "świeżo sprowadzony". Były właściciel sprowadził go w pełni sprawnego, po czym użytkował auto w kraju 8lat. Generalnie wersja bieda lecz osobiście nie potrzebuję wodotrysków. Ma wszystko czego mi potrzeba.
Przez dłuższy czas pozostawało fabryczne, jednak w ostatnim czasie zrodził się pomysł budowy jednego z najmocniejszych (przypuszczam) R6 w kraju jak i obaleniu - moim zdaniem - kilku teorii dotyczących wytrzymałości mechanizmów.
Założenie jest proste. Auto ma być typowym sleeperem a moc jaką chciałbym uzyskać to 400KM+
Obecnie wprowadziłem podstawowe modyfikacje aby pokazać, że "bezpieczny" soft wcale nie musi ograniczać się do 240KM/580Nm jak to powszechnie "tjunerzy" szacują.
Z moich doświadczeń wynika, że bolączką W211 czy to przedlift, czy polift jest intercooler. I tak np.
E280 (3.2R6 ograniczone programowo) z zachowanym DPFem i EGRem pro programie max = 240KM/585NM (DPF mocno dławi jak widać)
E320 R6 z zachowanym katalizatorem, EGR off max = 260KM/620Nm
E320 R6 bez katalizatora, customowym IC, EGR off max = 294KM/640Nm (moje auto)
Wszystkie te wartości są bezpieczne dla silnika R6. Sama zmiana IC i wykonanie przelotowego wydechu dała u mnie + 24KM/20Nm na fabrycznej mapie. Spalanie spadło o ok. 0,8l. (patrz wykres)
Stan obecny:
- Intercooler BEHR 2206689 wymiary rdzenia 400x400x52 (Nissan Atleon 4.0)
- całkowity przelot na 2 fabrycznych tłumikach
- EGR off (programowo)
- soft zrobiony przez Dieselsoft z Płocka
-upgrade ASB na wyższe ciśnienia (szybsza zmiana biegów, mocniejszy docisk sprzęgła)
- hamulce przód 330mm + klocki półceramiczne JURID
- dodatkowa chłodnica ASB sterowana termostatem
Plany na przyszłość:
- pompa CP3 C30 AMG (czeka na montaż)
- wtryski C30 AMG
- wskaźnik EGT
- turbo hybryda Garrett GTB2260VK
- całkowite zaślepienie EGR
- MAP sensor 3bar (kwestia 1 dnia, dostępne od ręki)
- kierownica z łopatkami
- felgi 18' AMG + opony na tył min 255 (być może 275) - kwestia do przemyślenia
A oto kilka fotek. Mimo biednej wersji 2x wiózł młodą parę

(nie wiedzieć czemu) :










_________________Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 -
viewtopic.php?f=58&t=6346