Dzisiaj jest 20 wrz 2019, 20:33



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
 P2502 - pojedynczy błąd 
Autor Wiadomość
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 29 cze 2018, 05:49
Posty: 25
VIN: WDB2112231A712344
Mercedes: S211 280 CDI Avangarde
Lokalizacja: Białystok
Cześć !

Mam problem z skrzynią 722.6, skrzynia siedzi w ML-u w163, ale jest to taki sam model skrzyni jak w W211.

Skrzynia wyrzuca pojedynczy błąd P2502 przy wrzucaniu 4-tego biegu po czym pracuje już tylko i wyłącznie na biegu nr. 3. Po ponownym uruchomieniu zapłonu znowu jedzie do biegu nr 4, czasami bez błędu przy kilku następnych redukcjach i przerzuceniach na bieg 4 ale po chwili i tak wyrzuca błąd P2502. Bieg piąty nie wchodzi. Skrzynia pomimo wystąpienia błędu nie wchodzi w tryb awaryjny widoczny pod SD.

Dane z zamrożonej ramki po odczycie z SD błędu P2502: prędkość obrotowa z czujnika obrotów wandlera i czujnika obrotów wałka zdawczego nieprawidłowa. wg. SD różnica powinna wynosić więcej niż 450 obrotów, u mnie jest 60 obrotów różnicy (1260 i 1320 rpm). Problem z różnicą obrotów występuje tylko przy zapięciu biegu nr 4. Podejrzewam że płyta kontaktowa na sterowniku jest ok, czujniki też raczej są ok, bo odczyt prędkości obrotowych na innych biegach jest prawidłowy.

Błąd powstał po remoncie układu napędowego auta: wymieniłem skrzynię redukcyjną, dyferencjał i przednie półosie. Przed akcją wszystko działało prawidłowo. Jedyne co zrobiłem to zdemontowanie skrzyni biegów i założenie jej ponownie do auta.

Co wyeliminowałem:
1. Zmieniłem TCU
2. Zmieniłem olej w skrzyni, filtr.
3. Rozebrałem na części pierwsze płytę sterującą , wyczyściłem i złożyłem ponownie
4. Sprawdziłem oporności solenoidów i ich prace pod napięciem 12v (bez zastrzeżeń).

Co dalej ?


16 maja 2019, 12:10
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 1963
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E550 Japan
Lokalizacja: 061
Nie pasują przełożenia.
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


16 maja 2019, 21:41
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 29 cze 2018, 05:49
Posty: 25
VIN: WDB2112231A712344
Mercedes: S211 280 CDI Avangarde
Lokalizacja: Białystok
matka pisze:
Nie pasują przełożenia.
pozdro


Hej, dzięki za odpowiedź. Nie pasują przełożenia czego ? :)

Numery skrzynki rozdzielczej są takie same dla wszystkich wersji w163, numer dyfra założyłem taki sam jak siedział. Wszystkie części są takie same. Ponad to prędkości obrotowe osi przedniej i tylnej też są takie same. Skrzynia biegów nie była zmieniana, tylko skrzynia rozdzielcza i dyfer.


17 maja 2019, 11:44
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 26 lip 2014, 12:25
Posty: 164
VIN: WDB2110161A337***
Mercedes: W211 270Cdi 03', W211 E280Cdi 3,0 v6 07', W164 Ml350Cdi 10', W166 ML350 14'
Lokalizacja: POZNAŃ
TCU?

_________________
DIAGNOSTYKA, REGENERACJA 722.6, 722.9 POZNAŃ


17 maja 2019, 11:51
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 29 cze 2018, 05:49
Posty: 25
VIN: WDB2112231A712344
Mercedes: S211 280 CDI Avangarde
Lokalizacja: Białystok
Denis071 pisze:
TCU?


Czytaj, TCU było już wymieniane - bez skutku.


17 maja 2019, 12:40
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2199
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Sterownik hydrauliczny woła o pomstę. Dużo opilkow było w misce olejowej skrzyni? Ktoś tam zaglądał?

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


17 maja 2019, 17:15
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 26 lip 2014, 12:25
Posty: 164
VIN: WDB2110161A337***
Mercedes: W211 270Cdi 03', W211 E280Cdi 3,0 v6 07', W164 Ml350Cdi 10', W166 ML350 14'
Lokalizacja: POZNAŃ
wwljohn pisze:
Sterownik hydrauliczny woła o pomstę. Dużo opilkow było w misce olejowej skrzyni? Ktoś tam zaglądał?

Wątpię;)
Raczej dyfer albo reduktor coś jest przekombinowane
Jestem tego samego zdania co Maciej

_________________
DIAGNOSTYKA, REGENERACJA 722.6, 722.9 POZNAŃ


17 maja 2019, 17:51
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2199
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
To by znaczyło, że skrzynia rozdzielcza nie jest taka sama dla wszystkich. Opcje ma 2. Utrata ciśnienia na głównym zaworze cisnienia też spowoduje problem. Powodzenia dla autora.

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


17 maja 2019, 22:27
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 29 cze 2018, 05:49
Posty: 25
VIN: WDB2112231A712344
Mercedes: S211 280 CDI Avangarde
Lokalizacja: Białystok
wwljohn pisze:
Sterownik hydrauliczny woła o pomstę. Dużo opilkow było w misce olejowej skrzyni? Ktoś tam zaglądał?



Mam to auto w rodzinie od 5 lat, olej wymieniany co 30k statycznie. Niestety podczas ostatniej wymiany jakiś partacz Sławek z Augustowa nie założył magnesu do skrzyni, ale olej po spuszczeniu wyglądał dobrze jak i filtr po rozcięciu. W tej sytuacji jedynymi magnesami były czujniki prędkości obrotowej i to tam zebrały się opiłki. Nie było ich dużo, raczej standardowa ilość jak przy każdej wymianie oleju.

Tak jak pisałem wcześniej - płytę hydrauliczną wyciągnąłem i rozebrałem na części pierwsze. nie zauważyłem żadnych śladów zużycia na tłoczkach jak i cylindrach w których pracują. Zdaję sobie sprawę z tego, że takie sprawdzanie płyty sterującej nie wiele daje, bo trzeba to robić na stole pomiarowym, ale nie mam w tej chwili innych możliwości. Nie mam też żadnego zakładu godnego zaufania, w którym mógłbym zrobić to auto, więc wszystko muszę robić sam.

-- 18 maja 2019, 10:16 --

wwljohn pisze:
To by znaczyło, że skrzynia rozdzielcza nie jest taka sama dla wszystkich. Opcje ma 2. Utrata ciśnienia na głównym zaworze cisnienia też spowoduje problem. Powodzenia dla autora.


Kurczę według EPC 2018.11 skrzynia rozdzielcza jest taka sama dla wszystkich, nie ma innych skrzyń rozdzielczych, przynajmniej sam nie widziałem nigdzie skrzyni o innym numerze.

Póki co obstawiam uszkodzony wandler, który powoduje poślizg (zużyta tarcza sprzęgła i lockup). Nie wiem czy idę dobrym tropem, ale w necie nie można znaleźć dobrego info w tym temacie. Jednemu pomogło czyszczenie płyty a innemu wymiana wandlera.


18 maja 2019, 10:17
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2199
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Wandler możesz mieć zaorany a nie wpłynie to na biegi. Jeżeli numery się zgadzają, nie ma tam żadnych dziwnych czujników w reduktorze to albo masz uwalony któryś kosz sprzęgłowy albo płyta nie trzyma ciśnienia. Wymiany statyczne to tak, jak byś nigdy nie wymieniał.

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


20 maja 2019, 15:16
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 26 lip 2014, 12:25
Posty: 164
VIN: WDB2110161A337***
Mercedes: W211 270Cdi 03', W211 E280Cdi 3,0 v6 07', W164 Ml350Cdi 10', W166 ML350 14'
Lokalizacja: POZNAŃ
Podaj VIN tego Ml i odczytaj nr. tylnego dyfra którego wymieniłeś.

_________________
DIAGNOSTYKA, REGENERACJA 722.6, 722.9 POZNAŃ


20 maja 2019, 17:34
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 29 cze 2018, 05:49
Posty: 25
VIN: WDB2112231A712344
Mercedes: S211 280 CDI Avangarde
Lokalizacja: Białystok
wwljohn pisze:
Wandler możesz mieć zaorany a nie wpłynie to na biegi. Jeżeli numery się zgadzają, nie ma tam żadnych dziwnych czujników w reduktorze to albo masz uwalony któryś kosz sprzęgłowy albo płyta nie trzyma ciśnienia. Wymiany statyczne to tak, jak byś nigdy nie wymieniał.


Reduktor nie ma żadnych czujników, jest tylko pojedynczy silnik napędzający przekładnię ślimakową (LO/HI).

-- 21 maja 2019, 10:50 --

Denis071 pisze:
Podaj VIN tego Ml i odczytaj nr. tylnego dyfra którego wymieniłeś.


Wymieniałem tylko przedni dyfer. VIN ML-a WDC1631131A426889
Numer zrzucony z dyfra to : 4460310009 dyfer o takim samym numerze założony do auta. W EPC numer to: 1633300005 ale nigdzie nie ma tego oznaczenia na obudowie starego/nowego dyfra. Prędkości obrotowe tylnej i przedniej osi są takie same, ale wiadomo że przy teście drogowym musza wyglądać tak samo z uwagi na tarcie i masę auta. Nie mogę zrobić testu na podnośniku bo nie da się wyłączyć ESP w W163.

-- 22 maja 2019, 15:40 --

Update

po włożeniu skrzyni z nowym konwerterem brak biegów PRND. obroty = max 1000 rpm i brak przekazu mocy na koła :(


22 maja 2019, 15:40
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 26 lip 2014, 12:25
Posty: 164
VIN: WDB2110161A337***
Mercedes: W211 270Cdi 03', W211 E280Cdi 3,0 v6 07', W164 Ml350Cdi 10', W166 ML350 14'
Lokalizacja: POZNAŃ
Nowym czy innym??

_________________
DIAGNOSTYKA, REGENERACJA 722.6, 722.9 POZNAŃ


22 maja 2019, 16:28
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:40
Posty: 2199
VIN: WDB2110261A4672xx
Mercedes: W211 320CDI R6 / W210 300D
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy
Tak się dzieje, gdy filtr jest zapchany bądź zbyt mało oleju. Trzymasz wklepane do ziemi a on blokuje obroty na 1060obr...

_________________
Służę pomocą w dziedzinie:
- diagnoza SD,
- sterowniki/skrzynie 5g,
- SBC
- modyfikacje diesla R
- modyfikacja sterownika 5g

_____________________________________________________
Opis modyfikacji om648 - viewtopic.php?f=58&t=6346


22 maja 2019, 20:07
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 29 cze 2018, 05:49
Posty: 25
VIN: WDB2112231A712344
Mercedes: S211 280 CDI Avangarde
Lokalizacja: Białystok
Winowajcą okazał się dyfer o nieprawidłowym przełożeniu. Konkurs na najtrafniejszą diagnozę wygrywa kolega @Denis071 któremu dziękuję z tego miejsca za pomoc i dobre słowo oraz ex aequo kolega @matka, który postawił diagnozę jednym równoważnym zdaniem :)

Skrzynia wymieniona na inną w komplecie z sprzęgłem hydrokinetycznym. Sprzęgło z Avanti.pl było nieprawidłowo zregenerowane, dlatego nie było przekazywania mocy na koła. W środku sprzęgła musiały być odbicia od spawu i inne zanieczyszczenia, ponieważ skrzynia po demontażu miała w sobie mnóstwo opiłków o długości 5-6 mm.

Jakieś pomysły co robić z sprzęgłem z Avanti.pl , bo w tej chwili mam przycisk do papieru za 850 pln ?


02 lip 2019, 17:37
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: pablo1381 i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.