Dzisiaj jest 09 sie 2020, 11:00



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
 Wiecznie zakurzony M156 (E63 AMG) 
Autor Wiadomość
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2017, 10:54
Posty: 368
VIN: WDB2110651A557476
Mercedes: E320 M112 722.618
Lokalizacja: Gdańsk
marecek pisze:
Wczoraj zawyła pompa wspomagania...


obstawiam że pompę masz dobrą


10 gru 2019, 07:52
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2019, 16:29
Posty: 90
VIN: WDB2110771B230391
Mercedes: 2008 E63
Lokalizacja: Abu Dhabi
nie no, wymienione przewody wychodzące z pompy, uszczelki, przepłukany układ - 3 godziny roboty i wszystko śmiga jak nowe.

EDIT:
żona po przejażdżce C63 stwierdziła, że jednak auto nie dla niej... i ten E63 to całkiem wygodny dupowóz... przy okazji oglądania takiego rodzynka znalazłem:

Obrazek Obrazek

No i fru. Bez zastanawiania się. Przedlift W221, dopasiony grubo, chociaż nie ma distronika (w sumie w żadnym japończyku jeszcze nie widziałem), ale wersja long z brzęczącymi fotelami przód/tył i przebieg 59k km... auto wygląda jak nowe w środku ;-).

Za tydzień jak wrócę do domu to zarejestruję i zrobię porządny detailing, bo aż szkoda patrzeć jak te auta syfieją jak błoto z nieba leci... ;-)

-- 21 lut 2020, 19:12 --

Zabrałem się za długo odwlekaną robotę - wymianę kloszy. Bo jednak mnie to drażniło, kurcze... Przy okazji dowiedziałem się wielu rzeczy o sobie, bo ta robota nie jest łatwa. Cały czas też zastanawiam się czy dałoby radę wyjąć lampy bez zdejmowania zderzaka - teoretycznie do tej ostatniej śruby, którą widać spod zderzaka można się dostać przez nadkole, ale z drugiej strony nie dałoby rady wyciągnąć spryskiwaczy, więc zawsze jest wygodniej...

Pomógł mi ten Rosjanin rozbierający na youtubie swoje E... Jak zwykle było o wiele więcej roboty w AMG, bo jednak przód jest ciut inny, tam są cztery chłodnice i wszystko jest cholernie upakowane, ale udało mi się z tym uporać poniżej 1.5 godziny (odliczałem czas, bo zacząłem równo 2 godziny przed zachodem słońca i chciałem skończyć za dnia jeszcze). Udało się.

Obrazek Obrazek

Nie bez walki, bo - zogdnie z oczekiwaniami, byłem pierwszy. Wszystkie plastikowe zatrzaski, wszystkie śruby, nawet mocowania zderzaka - rozbierałem 12 letnie auto, którego nikt wcześniej nie tykał - fajne uczucie, ale jednocześnie się człowiek boi, że czego się nie dotknie, to się rozpadnie. Udało mi się bez strat... no prawie - rozpierniczyłem zaślepkę od haka szukając czy tam coś mi nie trzyma zderzaka (strzeliła i zatrzaski się urwały). Teraz ją będę musiał na jedną stronę przykleić, żeby mi nie latała, ale to żaden problem.

Najwięcej problemu zajęło mi rozpięcie nigdy nie rozłączanych wtyczek. Tak mnie palce bolą, że teraz piszę dwoma palcami ;-)

Pacjent przed i po:

Obrazek Obrazek

Rozklejenie tej lampy to nie jest jakieś specjalne wyzwanie, ale przyda się cierpliwość i mega ostry nóż, bo ta guma się ciągnie cholernie. Całość poniżej godziny, wliczając rozklejanie pierwszej lampy 2x, bo nie zauważyłem tego dodatkowego odblaśnika, który tam siedzi wokół wewnętrznych soczewek.

Wygląda to ślicznie... ciekawe ile w warunkach dubajowych wytrzyma:

Obrazek Obrazek

Przy okazji założyłem nowe żarówki H7 i LEDowe kierunki... jutro muszę zacząć od sprawdzenia, czy te "error free" żarówki zadziałają. Jak nie, to podjadę kupić jakieś inne, bo szkoda nie wymienić mając lampę na stole.

Obrazek


21 lut 2020, 19:12
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 16 lis 2015, 23:28
Posty: 986
VIN: WDB2110221B058223
Mercedes: E320 CDI 2006 + 2xBMW :D
Lokalizacja: Szczecin
Kwestia wprawy, ja taki zderzak wyciągam w maks 10 minut :D

A co do wtyczek u mnie to zawsze wygląda tak: trochę bernera czy innego tłustawego płynu, wtyczkę dopycham, naciskam zatrzaski i dopiero wyciągam - zwykle nie stawiają oporu ;)

_________________
Obrazek
Przecław k/Szczecina

http://www.mbparts.pl

tel: +48 783 536 285


21 lut 2020, 23:20
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2019, 16:29
Posty: 90
VIN: WDB2110771B230391
Mercedes: 2008 E63
Lokalizacja: Abu Dhabi
kombinowałem z pół godziny z tymi wtyczkami i palce do tej pory mnie bolą... po prostu nikt nigdy ich wcześniej nie dotykał... ale nauczka na przyszłość będzie ;-) Faktycznie mogłem sobie pomóc czymś mokrym, ale człowiek nie myślał.

Zostawiłem jeszcze z rana lampy na PPF - te chińskie klosze nie mają najlepszej opinii, a nie chcę za pół roku tego tematu powtarzać - lepiej zedrzeć folię i nakleić nową, niż całą lampę dziurawić. Za godzinę jadę to odebrać i - jak pogoda pozwoli - będę montował. Aż się nie mogę doczekać efektu!

-- 22 lut 2020, 16:18 --

wyszło MEGA! pocięte palce, podrapane ramiona, kilka siwych włosów więcej (zwłaszcza po zwięczonej sukcesem walce z montażem zderzaka i klipsów mocujących błotnik do zderzaka). Jestem mega zachwycony...

Obrazek Obrazek

przymierzyłem też LEDy do kierunków - mega jasne (strasznie to lubię), niby can error free, ale nie dało rady. Biłem się z myślami, czy nie powalczyć z rezystorami, ale po krótkiej walce z myślami odpuściłem - wystarczy zabawy na jeden dzień. Zapakowałem nowe żarówki i zamykam ten rozdział.

pojechałem jeszcze szybko umyć i na spota... bo akurat był jeden lokalny zlot miłośników 4 kółek:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Lokalny koloryt ma przeważnie 8 cylindrów i jest dość głośny... Klimat sprzyja, auta nie rdzewieją (ani nie gniją) tak jak w EU, więc sporo jest fur z poprzedniego wieku w stanie iście kolekcjonerskim.

Nie mniej, próbując zaparkować zapaliło mi się coś takiego:

Obrazek

K...a....

Obrazek

Maska w górę i... ze zlotu wróciłem taksówką, a laweta do "the garage", czyli tam gdzie moje merce spędzają połowę swojego życia... ;-)

Obrazek

-- 07 mar 2020, 14:24 --

Pasek zrobiony, na drugi dzień auto zaczęło dymić... że niby para wodna z okazji wilgoci z rana. Niestety mój S63 nie podzielał tej teorii, a parkują obok siebie... Szybki test - kompresja jest. Więc but w podłogę przez ronda, później 10 min postoju na parkingu, odpalamy - za autem biało... diagnoza: uszczelniacze zaworowe. A że nie bardzo się chcę w to bawić na aucie -- na facebookach mnie zje()ali, że taką robotę się robi na samochodzie... powodzenia im życzę :P

Wysłałem głowice do specjalistycznego warsztatu z autoryzacją AMG na przebudowę... niech się bawią.

Wyjęcie silnika - 1.5h roboty (!). Z lampami się dłużej pierniczyłem...

Obrazek

Przy okazji legendarne śruby głowicy wymienione na "poprawione", co by silni był niezniszczalny... mało to prawdziwe, ale legency po internetach krążą i głupi ludzie powtarzają. Ale wymieniam, bo nowe kosztują tyle samo co stare i dostępne u dealera na miejscu:

Obrazek Obrazek

przy przebiegu 104.000km w ogóle nie widać żeby coś im dolegało...


07 mar 2020, 19:23
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 16 lis 2015, 23:28
Posty: 986
VIN: WDB2110221B058223
Mercedes: E320 CDI 2006 + 2xBMW :D
Lokalizacja: Szczecin
Podoba mi się w Twoich relacjach, że taką robotę opisujesz jakby to była wymiana oleju :D

_________________
Obrazek
Przecław k/Szczecina

http://www.mbparts.pl

tel: +48 783 536 285


09 mar 2020, 10:02
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2019, 16:29
Posty: 90
VIN: WDB2110771B230391
Mercedes: 2008 E63
Lokalizacja: Abu Dhabi
emcek pisze:
Podoba mi się w Twoich relacjach, że taką robotę opisujesz jakby to była wymiana oleju :D

A nie jest? trzeba zrobić i tyle...

Jak strzelił pasek, to okazało się, że jedna rolka była luźna, więc przy okazji wszystkie rolki, napinacz i pasek. A jak mi ciekło spod jednej pokrywy, to jeszcze uszczelki pod pokrywami zaworowymi i olej, bo 10kkm minęło... całkiem gruby przegląd jak dodać jeszcze klocki przód/tył, szlif tarcz (po szlifie przód ponad 35mm więc nie zmieniam, tył nowy).

A następnego dnia dym z rury. Po rozebraniu rozrządu okazało się, że napinacz (timing guide?) jest kompletnie luźny... więc jeszcze na jedną pierdołę czekam z Niemiec, chociaż auto gotowe do złożenia. Głowice szczelne, uszczelniacze pozmieniane. Fru....

Teraz wiem dlaczego te samochody tak niesamowicie tracą na wartości - koszty używania są słabe, zwłaszcza jak nie ma się gdzie tego robić (wyobrażam sobie, że u dealera każda taka dyskusja zaczynałaby się od $10k na same części).


09 mar 2020, 19:36
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2015, 01:13
Posty: 3902
VIN: WDB2112221A******
Mercedes: S211 320CDI
Lokalizacja: HOLLYŁÓDŹ
A to akurat w PL jest opinia, że AMG nie traci prawie wcale :lol:

_________________
Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie. (Aksjomat Cole'a)


09 mar 2020, 19:43
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2019, 16:29
Posty: 90
VIN: WDB2110771B230391
Mercedes: 2008 E63
Lokalizacja: Abu Dhabi
W takzwanym międzyczasie, szukając gratów do faceliftu mojego S63 (tak, żona zafundowała mi facelift, więc się bujam po szrotach), znalazłem kilka miejsc, gdzie można kupić cały przód... kurde... ale dziuple... i ceny normalne. Tylko się nałazić trzeba, bo często nie ma ani drogi, ani telefonu... co za monster garages...

Obrazek Obrazek

Ktoś potrzebuje hebli? albo całego czyściutkiego M156 z przebiegiem 65kkm?


12 mar 2020, 13:01
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2015, 21:16
Posty: 238
VIN: WDB2110161A314925
Mercedes: E500 pakiet AMG
Lokalizacja: Zakopane/Warszawa
Po ile maja 6 tłoki do 211 ?

_________________
Mercedes E270 CDI 2003r
Mercedes E500 AMG 2003r


12 mar 2020, 14:48
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 802
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
@marecek
Tylko mercedes, czy inne marki też? Bmw E60 polift?


12 mar 2020, 21:08
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2019, 16:29
Posty: 90
VIN: WDB2110771B230391
Mercedes: 2008 E63
Lokalizacja: Abu Dhabi
Beemkami się nie interesowałem w ogóle, ale pewnie za rogiem znajdzie się druga taka sama dziupla. Generalnie chłopaki rozkładają na części japończyki (LHD), przeważnie w maksymalnym wyposażeniu, więc da się znaleźć praktycznie wszystko...

Z wysyłką nie wiem jak jest - najlepiej taką wycieczkę do Sharjah pożenić z wakacjami w Dubaju (albo jakimś stopoverem w drodze do Azji) ;-)

Po weekendzie podjadę podpytać o konkretne częsci.

-- 17 maja 2020, 08:05 --

Kilka godzin po umyciu... w nadziei na fajną sesję w nocy:

Obrazek

eeehh... będzie photoshop grany i to grubo :P


17 maja 2020, 08:05
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2015, 12:53
Posty: 66
VIN: 236CV5866B3
Mercedes: W211 E500 4MATIC
Lokalizacja: Rybnik
Gdzie można zaopatrzyć się na taka lotke na klapę sedana ?


17 maja 2020, 15:42
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2019, 16:29
Posty: 90
VIN: WDB2110771B230391
Mercedes: 2008 E63
Lokalizacja: Abu Dhabi
4NDRZEJ pisze:
Gdzie można zaopatrzyć się na taka lotke na klapę sedana ?


eeee... to fabryka jest :P Może ktoś numerki znajdzie?

A tymczasem... musiałem powyciągać, żeby kurzu nie było i wyszło całkiem całkiem jak na warunki pogodowe :D Te klosze podmienione strasznie dużo odmładzają. A jak się skończy ten cały bałagan z covid, to może pojadę poszukać grilla na podmianę i przymierzę się go pomalować na czarno... ot z ciekawości. Póki co auto 100% seria.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek


17 maja 2020, 16:02
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2015, 12:53
Posty: 66
VIN: 236CV5866B3
Mercedes: W211 E500 4MATIC
Lokalizacja: Rybnik
Auto prezentuje się bomba!


17 maja 2020, 16:03
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2019, 16:29
Posty: 90
VIN: WDB2110771B230391
Mercedes: 2008 E63
Lokalizacja: Abu Dhabi
Obrazek

dzień zakończył się sukcesem tzw. połowicznym... zaczęło się od spędzenia nocy z supportem podczas instalacji starki... obudziłem się rano z przeczuciem, że zapomniałem odłączyć kabel - i miałem rację. Moje S umarło oczywiście, a tak blisko podjechałem pod okno, że nie było jak podciągnąć kabla z drugiego auta żeby nie wjechać na "pas zieleni". Wracając pod wiatę zakopałem się... Jak w podstawówce:

Obrazek

Szybka pomoc kolegi z 4x4 i mogłem wyjechać. Zacząłem grzebać w ustawieniach W221 i nic nie zrobiłem. Nic z tego, co chciałem przynajmniej... zakutualizowałem sobie soft silnika i tyle. Na resztę czekam, aż mi wymóżdżą co i jak. Za to w W211 udało mi się wyklikać wszystko, co chciałem, czyli:

1/ ustawić tourist mode w lampach (!)

2/ zglebić, pobawić się wysokością (ewentualnie wróciło wszystko do zera bo to w końcu auto żony)

Obrazek Obrazek
(oczywiście w ramach zabawy, bo nie akceptuje takich wartości na start, ale do fot czy na zlot - będzie bomba!)

3/ włączyć biper przy zamykaniu / otwieraniu (ustawienie USA)


4/ przestawić cluster na ustawienia Rest of World (jednostki wróciły na swoje miejsce!)

Obrazek

Tak że poza koniecznością odwiedzenia myjni, jest OK :)

-- 30 maja 2020, 20:17 --

no to nowy alternator na pokładzie, niech będzie na kolejne 100.000km spokój... co dalej?

w tym temacie opisałem modyfikacje zrobione Xentry co by Japończyk mógł legalnie po prawej stronie ulicy jeździć.

-- 23 cze 2020, 20:29 --

Cztery miesiące od założenia - te zamienniki soczewek wyglądają prześlicznie. Tylko PPF mi zaczął złazić już... ale to nie problem ;-) Robota warta zachodu!

Obrazek

Wystawiłem auto na sprzedaż, zgadnijcie jakie narodowości dzwonią... Ten typ samochodu jest chyba jednak najbardziej popularny na wschodzie Europy, kurcze... Ale czuję, że muszę go do PL przyturlać i zaparkować gdzieś do następnych wakacji - bo już w te pewnie się nie uda nigdzie wyjechać przez sytuację geo-epidemiologiczną...


23 cze 2020, 20:29
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
cron



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.