Dzisiaj jest 26 lut 2020, 09:34



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Następna
 Lock-up - części/diagnostyka 
Autor Wiadomość
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2015, 18:50
Posty: 202
Lokalizacja: Bydgoszcz
VIN: wdb220....
Mercedes: W220
Lokalizacja: Bydgoszcz
Elegancko!

_________________
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl


04 maja 2019, 12:01
Wyświetl profil WWW
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 23 cze 2019, 13:11
Posty: 13
VIN: WDD2193221A068171
Mercedes: Cls
Lokalizacja: Warszawa
Ktoś mi sprawdzi jakie mam oznaczenie skrzyni.


07 sie 2019, 09:35
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2014, 20:51
Posty: 629
VIN: WDD219
Mercedes: CLS320CDI
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
722.902
7G

_________________
Moje auto: CZARNA FURIA
Pakiet A_R_T
Kleemann DS5
GTB2260VKLR+CNC
Intake mod (klapy, porting)
FMIC
Gwint D2 Racing Sport
BBK(350/320)+HEL Performance
BOSE Sound
DPF, EGR, KAT off


16 sie 2019, 07:28
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 08 paź 2019, 11:07
Posty: 3
VIN: WDB2112411B138933
Mercedes: W211
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Podzielę się moimi problemami jakie zaobserwowałem w skrzyni biegów, otóż:

Po zakupie okazało się, że skrzynia potrafi szarpnąć na zimnym pomiędzy pierwszym a drugim biegiem.
Wymieniłem w warsztacie olej, nie wiem jak to zrobili mniemam że statycznie.
Olej nie był zbytnio zużyty.
Objawy nie zniknęły.
Było ciepło nie doskwierało tak bardzo.

Później podczas wyjazdu za granicę okazało się, że we Włoszech zawiesiła się i weszła w tryb awaryjny.
Spanikowałem, zgasiłem auto i po chwili odpaliłem było ok.
Po powrocie do kraju zdarzył się problem zawieszeniem skrzyni w sposób taki, że nie przełączał biegów, nie było możliwości zmiany ręcznej i nie działał przycisk C/S. Po resecie silnika problemu nie ma.

Odczytane błędy ze skrzyni
P2203
P220A

Wskazuje to na płytę sterującą, która nie potrafi odczytać odpowiedniej prędkości samochodu i się zawiesza.
Czytając cały wątek wskazuje jeszcze na uszkodzony LockUP (nie wiem czy słusznie).

Czy ktoś jest w stanie potwierdzić bądź zaprzeczyć moje teorie.
Być może coś innego jest na rzeczy.

Przydało by się to w końcu zrobić.


09 paź 2019, 13:09
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2086
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 AMG Japan
Lokalizacja: 061
To co napisałeś powinno zlikwidować problemy.
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


09 paź 2019, 19:55
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 08 paź 2019, 11:07
Posty: 3
VIN: WDB2112411B138933
Mercedes: W211
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
No dobrze w tym temacie krąży filmik, który jest na YT jako prywatny, jakoś specjalnie do niego trzeba się dostać?

Kolejna sprawa jest tak, że na pierwszej stronie są linki do pdf`ów lopess, nie wszystkie są aktywne.
Mogę poprosić o odświeżenie tych plików.

Mam coś takiego:
Obrazek

Filmik jak wymontować :
https://youtu.be/NVbcuKcnC2Q

Obrazek
Obrazek

Muszę kupić:
1. Płytę sterującą nr20
https://allegro.pl/oferta/plyta-sterownik-skrzyni-automat-722-6-mercedes-7352334999?fbclid=IwAR14Y_SfAHIoqv8MgnTVGRm8HMdYxBeSA_26EbP6oiq6QDk5B9JNRjED3dM


2. LockUP nr35
3. Uszczelkę miski.

Czy konieczne jest zakup bagnetu do sprawdzania poziomu czy znacie jakiś patent.

Konieczne jest zachowanie wartości:
- dokręcania elektrozaworów 8Nm.
- dokręcania płyty sterującej do skrzyni 8Nm
- dokręcenia wtyczki do płyty sterującej 2,5Nm

Na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Spodziewać się jakiejś niespodzianki?


Pisaliście o filterkach ? Czy to są nr42, 2 sztuki ?

Jeśli gdziekolwiek popełniłem błąd proszę napiszcie.


Kod:
EDIT:
Co zrobiłem nie tak że nikt nie odpowie ? :)


12 paź 2019, 00:10
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 16 lis 2015, 23:28
Posty: 733
VIN: WDB2110221B058223
Mercedes: E320 CDI 2006 + 2xBMW :D
Lokalizacja: Szczecin
Jak trafi tu ktoś mądry w temacie to odpowie :)

_________________
Obrazek
Przecław k/Szczecina

http://www.mbparts.pl

tel: +48 783 536 285


14 paź 2019, 08:29
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2014, 20:51
Posty: 629
VIN: WDD219
Mercedes: CLS320CDI
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
W Twoim przypadku:
A 203 540 02 53
A 140 271 00 60
A 140 990 46 01 6szt.
A 140 277 00 95
A 140 271 00 80
A 140 270 11 61 80 (dostępne są chińskie zamienniki za pół ceny)
A 240 270 17 00 (zawór lock-up zalecany do wymiany przy takiej robocie)
+
olej.

Do wymiany potrzebny komputer diagnostyczny aby odczytać temperaturę oleju lub pirometr.
Bagnet serwisowy jest niezbędny - jeśli już kupujesz polecam odpowiednik serwisowego (taki ze zgrubieniem, a nie taki który opiera się o dno miski).

Spoko robota ;)

_________________
Moje auto: CZARNA FURIA
Pakiet A_R_T
Kleemann DS5
GTB2260VKLR+CNC
Intake mod (klapy, porting)
FMIC
Gwint D2 Racing Sport
BBK(350/320)+HEL Performance
BOSE Sound
DPF, EGR, KAT off


15 paź 2019, 22:26
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 18 lis 2017, 19:46
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
VIN: WDD2040491A563531
Mercedes: W204, C180 CGI, 134kkm, 2011
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich forumowiczów.

Co prawda moja dama, to W204 lift, a skrzynia 7g tronic +, mimo tego spróbuje i tutaj poszukać jakiś wskazówek odnośnie mojego problemu.

Aktualny stan:

Samochód po nocnym postoju. Odpalam, w trybie C rusza z 1 biegu, na 2gi przerzuca bez problemu. Na 3 bieg przełączy po przejechaniu kilku km lub po przekroczeniu 3 tys. obr. (wiem o rozgrzewaniu, ale wczesniej tego nie bylo [nawet latem])

Następnie podczas dohamowywania szarpie przy redukcji, prawdopodobnie na tym samym biegu. Po 4-5 takich hamowaniach samochód jeździ wzglednie normalnie, aż do następnego ranka.

Wymieniony olej, łącznie z zawartością wandlera.
Czyszczona mechatronika, sitka zaworów, gniazda, styki.
Zaktualizowany sterownik skrzyni. Zrobiona adaptacja.
Brak błędów na SD poza zwiekszonym tarciem sprzęgła na bodajże 5tym biegu. Po skasowaniu jest czysto do nastepnego ranka...

Chciałem oddać płytę do sprawdzenia, ale w jednej z firm, gdzie wrzucają płytę na stół, gość slusznie zauważył, ze u mnie problem występuje na zimnym oleju, więc odzwierciedlenie srodowiska z pracującej skrzyni biegów (czyt cieply olej), raczej nie ukaże usterki, skoro samochód później jeździ normalnie.

Mam opcję kupić zregenerowaną mechatronikę z 2 letnią gwarancją, bez limitu km, ale to droooga zabawa.
A ponieważ nie mam 100%, ze to mechatronika to tymbardziej szukam innych możliwości.

Zastanawiam się nad wymianą zaworu lock-up, gdyz on pracuje przy każdej zmianie biegu czyli najczęściej. Natomiast czemu mialby sie zacinać tylko przy jednym biegu i na zimnym oleju?

Olej mazisty, magnesy zabrudzone w normie. Brak opiłek aluminium.


Macie Panowie pomysł jak po kolei diagnozować tą przypadłość?

Czy jest ktoś w stanie jednoznacznie stwierdzić, ze to jest nie problem z koszami ani tarczkami, a właśnie z mechatriniką.

Mam też możliwość kupić w rozsądnych pieniądzach używaną mechatronikę wraz z zaworami, wrzucić swój sprawny sterownik, zalać olejem i zaadoptować. To pierwszy krok, jaki przychodzi mi na myśl. Nie miej jednak przeanalizuję każdą sugestię.

Pozdrawiam,
Paweł


[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191229/ec48333b453fa6a57eb00e75faa53775.jpg[/img]

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


30 gru 2019, 00:47
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 26 lip 2014, 12:25
Posty: 198
VIN: WDB2110161A337***
Mercedes: W211 270Cdi 03', W211 E280Cdi 3,0 v6 07', W164 Ml350Cdi 10', W166 ML350 14'
Lokalizacja: POZNAŃ
Skrzynia!
C- startujesz z 2 biegu
Pzdr.

_________________
MECHANIKA, REGENERACJA 722.6, 722.9 POZNAŃ


30 gru 2019, 01:40
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2086
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 AMG Japan
Lokalizacja: 061
A jaki olej jest zalany? Pewnie czerwony.

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


30 gru 2019, 10:37
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 18 lis 2017, 19:46
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
VIN: WDD2040491A563531
Mercedes: W204, C180 CGI, 134kkm, 2011
Lokalizacja: Wrocław
Dziękuję za odpowiedź.

Z tego, co mi wiadomo, to skrzynia rusza zawsze z pierwszego biegu, w przypadku:

-zimnego silnika (moj przypadek)
-ustawionego 1 biegu w pozycji manualnej
-obrotów wciśniętych na 3/4 obrotomierza

Sprawdzałem w kilku ASO co mi proponują po winie i kuźwa słyszałem 3 wersje: czerwony, niebieski/turkusowy, ten z ATF żółty...

Mam zalany niebieski/turkusowy olej z ASO - po numerze skrzyni, wyszlo mi, że ma być blat olejowy 15.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


30 gru 2019, 10:42
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2086
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 AMG Japan
Lokalizacja: 061
To prawidłowy olej masz zalany.
Zużyte tarczki nie powodują różnic, czy zimny czy ciepły szarpie tak samo.

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


30 gru 2019, 10:45
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 18 lis 2017, 19:46
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
VIN: WDD2040491A563531
Mercedes: W204, C180 CGI, 134kkm, 2011
Lokalizacja: Wrocław
Wcześniej Panowie zalali mi czerwony i to w ilości o 1,5L wiekszej niż prawidlowa. Wywaliło przez wtyczkę sterownika na wydech...





Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


30 gru 2019, 10:45
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 18 lis 2017, 19:46
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
VIN: WDD2040491A563531
Mercedes: W204, C180 CGI, 134kkm, 2011
Lokalizacja: Wrocław
Tak Maćku, teraz olej jest prawidlowy.

No to juz jest jakas podpowiedz. Slyszalem, ze kosze sie potafia blokowac, stad moje zastanawianie sie nad wnetrznosciami skrzyni. Moze to kwestia jakiegos cisnienia, ze po chwili jest ok....

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


30 gru 2019, 10:49
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.