Dzisiaj jest 28 maja 2020, 01:35



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
 Odpalanie rano 320 CDI R6 
Autor Wiadomość
Użytkownik

Rejestracja: 20 paź 2015, 19:03
Posty: 77
VIN: WDB2112261A398157
Mercedes: E211 320CDI
Lokalizacja: Stargard
Hej Panowie

od dłuższego czasu borykam się z porannym problemem odpalania silnika w mojej 211 320CDI R6. Otóż wygląda to tak, że kiedy odpalam rano auto chwilę po tym jak zgaśnie kontrolka świec, rozrusznik zdecydowanie za długo kręci, a auto odpala zdecydowanie za późno niż powinno. Oczywiście skutkiem tego jest chwilowa niebieska chmura niespalonego paliwa (żeby rozwiać domysły - na pewno paliwa!) i autko zaczyna normalnie pracować. Każde następne odpalenie - zero problemu nawet po 8h przestoju na parkingu pod pracą. Porobiłem różne testy oraz dzisiaj zakończyłem diagnozę układu grzania świec. Testy polegały na tym, że jak rano potrzymam na zapłonie znacznie dłużej (dzisiaj sprawdziłem, że na zimnym silniku świece grzeją jeszcze ok 23s po tym jak zgaśnie lampka) lub wyłączenie zapłonu i ponowne włączenie i grzanie świec powoduje ze odpala bez problemu - czyli od razu, bez zbyt długiego kręcenia. Dzisiaj zakończona diagnoza układu grzania świec polegała na sprawdzeniu sterownika - standardowy problem - zaśniedziałe oczko i styk głównego plusa (przywrócono kondycję bazową), wychłodzenie silnika do temp poniżej 30 stopni - lampka kontrolna podłączona do zdjętej wtyczki jednej ze świec potwierdziła, że napięcie dochodzi i grzeje świece na zimnym łącznie ok 25s., na wszystkich świecach na zimno sprawdzona oporność - 1 OHM na każdej jak w mordę strzelił. Zatem tutaj wygląda wszystko cacy. Paliwo też raczej dostaje w normie o czym świadczy niebieska chmura kiedy zbyt długo kręci czyli pompuje i zasysa. Jedyne do czego mogę się przyczepić to to, że nie mogłem wykręcić świec na cylindrze 1 i 3 - nie próbowałem na siłę bo wiem czym to się skończy - dokręciłem i zostawiłem dla fachowców. Filtr paliwa wymieniony miesiąc temu.
Pozostaje mi zapytać Wasze szanowne grono - czy macie jakieś pomysły, doświadczenia, rozwiązanie itp.?

Jak zawsze z góry dzięki za wszelakie sugestie.


19 maja 2020, 22:29
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 710
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
Zmień wszystkie swiece na nowe. Mialem taki problem ale w V6 CDI. Postał 6-7 godzin (jeszcze chlodne dni byly) i dłużej kręcił.


20 maja 2020, 00:18
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 20 paź 2015, 19:03
Posty: 77
VIN: WDB2112261A398157
Mercedes: E211 320CDI
Lokalizacja: Stargard
Mimo że trochę przeczy to logice (obecna każda ma 1ohm oporności i nie ma wskazań do wymiany) biorę to pod uwagę.


20 maja 2020, 08:20
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2159
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 AMG Japan
Lokalizacja: 061
Z mojego doświadczenia olej napędowy nie daje niebieskiej chmury, tylko czarną. Niebieska chmura wskazuje na spalenie oleju. Ja bym sprawdził ciśnienie na cylindrach przy mocno wystudzonym silniku.
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


20 maja 2020, 08:50
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 20 paź 2015, 19:03
Posty: 77
VIN: WDB2112261A398157
Mercedes: E211 320CDI
Lokalizacja: Stargard
Z olejem silnikowym zgadza się - daje niebieski dym zawsze. ON jednak również potrafi się ujawnić w barwie niebieskawej - w moim przypadku napisałem szybko, że niebieski ale ta barwa jest bardziej szara z lekkim zabarwieniem niebieskim. Na 100% jest to niespalone paliwo - to nawet czuć. Zapach spalanego oleju silnikowego jest zupełnie inny.


20 maja 2020, 09:53
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 710
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
Najlepiej sprawdź, na jakie napiecie zasilające są te świece. Jedna może mieć inne i już będzie "zonk". Jak dobrze kojarzę powinny być na 11V.


20 maja 2020, 10:22
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 20 paź 2015, 19:03
Posty: 77
VIN: WDB2112261A398157
Mercedes: E211 320CDI
Lokalizacja: Stargard
Wszystkie 11,5V


20 maja 2020, 10:50
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 710
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
No to jeszcze zmierz kompresję dla pewnosci, jak pisał matka.


20 maja 2020, 10:56
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 16 lis 2015, 23:28
Posty: 870
VIN: WDB2110221B058223
Mercedes: E320 CDI 2006 + 2xBMW :D
Lokalizacja: Szczecin
A jak dla mnie śmierdzi po prostu słabą pompą w zbiorniku ;)

_________________
Obrazek
Przecław k/Szczecina

http://www.mbparts.pl

tel: +48 783 536 285


20 maja 2020, 10:58
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 20 paź 2015, 19:03
Posty: 77
VIN: WDB2112261A398157
Mercedes: E211 320CDI
Lokalizacja: Stargard
Też jest to jeden z punktów dla moich mechaniorów do diagnozy.

-- 20 maja 2020, 21:08 --

Dzisiaj rano odpaliłem auto jak zawsze i pojechałem do pracy. Po 8h ponownie wsiadłem odpaliłem i.. zaświeciła się po chwili kontrolka od świec. Jak dojechałem do domu sprawdziłem testerem i pokazało mi problem ze świecami 1,2,3. W tym momencie przestałem się zastanawiać i zamówiłem wszystkie nowe świece. Zobaczymy co będzie po wymianie.

Jak pisałem w eseju na rozpoczęciu postu - nie mogę wykręcić świec z cylindrów 1 i 3. Są zapieczone, strzelają jak się nimi obraca, delikatne ruchy wykonują ale dochodzę do oporu, którego wolę siłą nie forsować. "Najlepiej" idzie na zimnym silniku, na gorącym dzisiaj sprawdziłem to praktycznie nawet nie ruszyłem ani jednej ani drugiej. Poczekałem aż silnik trochę przestygnie, ruszyłem strzelająco i zalałem gniazda penetrantem - nic więcej mi nie przychodzi do głowy jak się z tym uporać żeby je wykręcić. Zapewne niejeden z Was borykał się z takim problemem więc może macie jakieś sprawdzone sposoby?

-- 20 maja 2020, 22:36 --

Sytuacja zmienia się dynamicznie:) 1 odkręcona. Już wiem jak się z tym mierzyć. Zatem jutro 3.. Wy chyba telepatycznie też potraficie wspierać:))

Powiedzcie mi tylko proszę jedno - po wyjęciu świecy i wstępnym oczyszczeniu gniazda kiedy wkręcam ją z powrotem pod koniec czuje opór nagaru. Nie przejmować się tym, wkręcić nowe i jeździć? Czy może próbować jednak jakoś to oczyścić?


20 maja 2020, 22:36
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 710
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
Oczyść gniazda bo jak znowu będziesz musiał wykręcać, to będzie problem. Ja smaruje świece (oprócz żarnika) smarem ceramicznym przed wkręceniem.


20 maja 2020, 22:47
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 20 paź 2015, 19:03
Posty: 77
VIN: WDB2112261A398157
Mercedes: E211 320CDI
Lokalizacja: Stargard
Wygląda, że jest cacy. Drugi dzień z rana odpalam zaraz po zgaśnięciu kontrolki i bez długiego kręcenia oraz żadnego zakopcenia silnik odpala. Wszystko wskazuje na problem ze świecami ale dzięki temu zregenerowałem styk "+" od przekaźnika i wymieniłem wcześniej uszkodzone kopułki na trzech świecach.
Świece były każda innego sortu - 2szt BERU z logiem MB, 1szt BERU spoza ASO, 1szt BOSCH, 2szt NO NAME i te właśnie NO NAME były na 1 i 3 cyl. gdzie myślałem, że ich nie wykręcę. Kupiłem komplet świec BOSCHa i wszystkie na raz wymieniłem.

Dzięki za sugestie i udział w temacie - udało się:)


24 maja 2020, 11:24
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2014, 20:39
Posty: 874
VIN: WDB2112221B1XXXXX
Mercedes: E320 CDI V6 FL kombilimousine Sports Package
Lokalizacja: Lublin
Czyli świece choć miały dobrą oporność słabo już grzały?

_________________
Pozdrawiam !
Push it to the limit


26 maja 2020, 15:32
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 20 paź 2015, 19:03
Posty: 77
VIN: WDB2112261A398157
Mercedes: E211 320CDI
Lokalizacja: Stargard
Wszystko na to wskazuje.. 2 lub 4 tak miały (2 no name i 2 BERU z ASO - te były najstarsze). Codziennie rano odpalam natychmiast po tym jak zgaśnie kontrolka świec - ani razu nie było problemu, a wcześniej to było nie do pomyślenia. Jestem mega zadowolony.


26 maja 2020, 21:08
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 14 ] 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.