Dzisiaj jest 10 sie 2020, 22:40



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
 M273 - wypadanie zapłonu na 2gim cylindrze 
Autor Wiadomość
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 16 cze 2017, 20:07
Posty: 29
VIN: WDD219...
Mercedes: CLS C219 500 '08 & 350 '04
Lokalizacja: Wrocław
Witajcie,

Ciągnie się za mną ostatnio pech - jego elementem jest problem ze świeżo zakupionym CLS'em z M273 pod maską. Samochód to polift, posiada instalację gazową Stag na dwóch reduktorach.

Problem polega na wypadającym zapłonie na drugim cylindrze. Nie występuje przy normalnej jeździe, pojawia się dopiero przy korzystaniu z pełnego potencjału silnika. Na lpg wypadnięc jest wtedy tyle, że odłącza cylinder. Na benzynie cylindra nie odłącza, ale obserwując parametry slinika wypadające zapłony widzę. Na biegu jałowym również odczuwam wibracje budy, Guttman nie pokazuje jednak wtedy żadnych wypadających zapłonów.

Zamieniałem już miejscami cewki, świece. Ostatecznie drugi cylinder dostał nową świecę i cewkę - nie przyniosło to żadnej zmiany ani poprawy. Kompresja na wszystkich cylindrach książkowa.

Dzięki uprzejmości jednego z ASO udało mi się dotrzeć do historii samochodu - w 2015 roku, 90 000km temu, za granicą, został zholowany do ASO, istnieje wpis o "konieczności wymiany silnika". Następnie trafił do Polski, gdzie, sądząc po użytych uszczelnieniach, został wyremontowany, łącznie z rozbieraniem dołu (widać, że zarówno miska, jak i pokrywy rozrządu były zdejmowane i zakładane ponownie - Mercedes nie stosował takich uszczelnień). Nie jestem niestety w stanie uzyskać większej ilości informacji na ten temat.

Czy z zasady należy się bać M273 po remoncie? Gdzie dalej szukać przyczyny problemu z wypadającym zapłonem? Czy może mieć związek z potencjalnie źle wykonanym lata temu remontem? Przyznam, ze zastanawiam się nad zapoznaniem się z tematem możliwości zwrotu zakupionego samochodu.... a szkoda, CLS z M273 był moim marzeniem od lat.

Pozdrawiam,
Tomek


Ostatnio zmieniony 16 lip 2020, 19:44 przez toxim, łącznie zmieniany 1 raz



16 lip 2020, 18:22
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2016, 11:15
Posty: 241
VIN: WDB123456
Mercedes: S211 3.2 4matic
W251 320 4matic
Lokalizacja: Bielsko
Czy kolor wymienianej świecy na 2 cyl wskazywał że jest z nią coś nie tak ?


16 lip 2020, 19:30
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 16 cze 2017, 20:07
Posty: 29
VIN: WDD219...
Mercedes: CLS C219 500 '08 & 350 '04
Lokalizacja: Wrocław
krzych pisze:
Czy kolor wymienianej świecy na 2 cyl wskazywał że jest z nią coś nie tak ?


Świeca wyglądała całkowicie normalnie, ale i na całkiem świeżą - widać, że poprzedni właściciel walczył z tematem. W pliku faktur, które dostałem wraz z samochodem znalazłem taką z ASO z marca 2020 - zgłoszone wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Wymieniona świecę na nową, zamieniono cewki między cylindrami, do dalszej obserwacji.


16 lip 2020, 20:13
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2183
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 AMG Japan
Lokalizacja: 061
Ja bym podmienił sterownik silnika.
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


16 lip 2020, 23:13
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 16 cze 2017, 20:07
Posty: 29
VIN: WDD219...
Mercedes: CLS C219 500 '08 & 350 '04
Lokalizacja: Wrocław
matka pisze:
Ja bym podmienił sterownik silnika.
pozdro


Dziękuję za sugestię ;) W212 z M273 pod maską jest własnością mojego mechanika, niemniej jednak... nie mamy "pod ręką" specjalisty, który przygotowałby sterownik do podmianki, następnie dokonał tego "w drugą stronę". Jesteśmy więc zmuszeni wykluczyć inne potencjalne przyczyny przed podjęciem tego (słusznego) kroku.

Przyjaciel mechanik uspakaja mnie, że skoro kompresja na problematycznym cylindrze jest wręcz książkowa, nie pojawiają się żadne inne błędy (szczególnie te odnośnie rozrządu), moje obawy odnośnie "grubszej" usterki, mającą swą przyczynę w remoncie silnika ~90 000 km temu, nie mają żadnego uzasadnienia. Mam nadzielę, że podzielacie taką opinię i pod tym względem rzeczywiście mogę spać spokojnie.

Dziś, raczej na zasadzie "zabicia czasu" przełożyłem świecę (tą nową) z problematycznego drugiego cylindra na 6ty. Okazało się, że na 6tym cylindrze i "nowej" świecy zapłony wypadały już na wolnych obrotach. Samochód dostał komplet nowych świec, udałem się na jazdę testową na benzynie (najpierw trzeba opanować temat na PB, kwestia gazu potem).

Problem stał się marginalny wręcz, ale nadal występuje, niezmiennie i tylko na drugim cylindrze. Nie ma żadnego wypadaniu zapłonu do czasu, aż nie przełączy się skrzyni w tryb Sport i nie ruszy z gazem w podłodze z miejsca, kręcąc w ten sposób samochód do odcinki na każdym biegu. Przekraczając okolice ~180km/h Gutmann rejestruje 1-2 wypadnięcia zapłonów na drugim cylindrze (nie czuć tego podczas jazdy). Następnie, do czasu zgaszenia silnika, można męczyć samochód w opór, kolejne wypadnięcia zapłonów nie występują.

Po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu, znów - normalna jazda nie powoduje wypadania zapłonów. Pierwsze mocne skorzystanie z mocy samochodu, kręcąc silnik do odcinki na skrzyni w trybie Sport, wiąże się z wypadnięciem 1-2 zapłonów na drugim cylindrze i spokój, problem nie występuje do czasu zgaszenia i ponownego uruchomienia samochodu. Wielokrotna podmiana cewek (także na te z drugiego CLS'a, który pracuje doskonale) nic tutaj nie zmienia.

Logika podpowiada , by "zignorować temat - wypadania nie są odczuwalne, występują marginalnie rzadko", przywiązanie do dbałości o szczegóły mówi, by drążyć go dalej.

Macie sugestie, co jeszcze należałoby sprawdzić, by wykluczyć wszystkie możliwości inne, niż sterownik silnika? Czy mogę, z pełnym spokojem sumienia, przestać "czepiać się" remontu silnika sprzed lat jako potencjalnego źródła problemu, który może przerodzić się w znacznie, znacznie większy w przyszłości?

Może instalacja gazowa, pomimo jazdy z zakręconą butlą i wyłączonym komputerem gazowym może mieć coś "do rzeczy"?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc,
Tomek


17 lip 2020, 23:35
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 11:46
Posty: 2183
VIN: WDB2110721B......
Mercedes: w211 E50 AMG Japan
Lokalizacja: 061
Nie pisałeś wcześniej że problem występuje po ostrej jeździe.
Pozostaje jeszcze zamienić wtryski miejscami.
pozdro

_________________
Pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś.....

Mechanika - Elektronika - MERCEDES - Poznań


19 lip 2020, 08:08
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2014, 20:39
Posty: 898
VIN: WDB2112221B1XXXXX
Mercedes: E320 CDI V6 FL kombilimousine Sports Package
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
Problem polega na wypadającym zapłonie na drugim cylindrze. Nie występuje przy normalnej jeździe, pojawia się dopiero przy korzystaniu z pełnego potencjału silnika.

Pisał ;)

_________________
Pozdrawiam !
Push it to the limit


19 lip 2020, 15:46
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 16 cze 2017, 20:07
Posty: 29
VIN: WDD219...
Mercedes: CLS C219 500 '08 & 350 '04
Lokalizacja: Wrocław
Podmianka wtryskiwacza benzynowego nic nie zmieniła, ale... w międzyczasie podjechałem do gazownika (polecany szczególnie pod kątem mocnych Mercedesów Davanti z Bytomia) z prośbą o przyjrzenie się instalacji gazowej i problemowi odłączania drugiego cylindra na LPG przy bardzo ostrej jeździe.

Okazało się, że zainstalowane wtryskiwacze gazu nie są w stanie zaopatrzyć w odpowiednią jego ilosć, przez co mapa LPG wyglądała tragicznie. Co, jak mniemam, miało zapewne wpływ także na mapę ECU silnika na benzynie.

Po wykasowaniu adaptacji, przejeżdżeniu ~100 km tylko na benzynie problem przestał występować.
Samochód w przyszłym tygodniu dostanie oczywiście nowe, odpowiednio wydajne wtryskiwacze gazowe, instalacja zostanie wystrojona.

Pozdrawiam,
Tomek


02 sie 2020, 13:45
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 8 ] 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.