Dzisiaj jest 10 sie 2020, 22:15



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
 Kody P1400, P2078, P2133 check engine w trasie 
Autor Wiadomość
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lut 2015, 16:44
Posty: 569
VIN: WDB211...........
Mercedes: E320Cdi 2007 Avantgarde
Lokalizacja: Śląsk
Witam,
Panowie kolejny raz zwracam się z prośbą o pomoc, podpowiedź.
Problem pojawił się kilkaset km od domu. Najpierw utrata mocy, po zgaszeniu silnika ok (odzyskał moc) przez kilka km, po kilku ponownych uruchomieniach zapalił się check engine (brak mocy). Diagnoza przez najprostszy ELM V-gate, który miałem pod ręką dała kody usterek:
1) P2133 Throttle position or accelerator pedal position-high input
2) P2078 Intake manifold air control actuator-circut high
3) P1400 DPFE Low input EGR switchover valve output stage (Y31-1)- tego błędu nie da rady wykasować, po przekręceniu stacyjki od razu jest i mimo, że skasuję check engine auto nie mam mocy.
Gdzie szukać, co sprawdzić?


17 lip 2020, 00:00
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2015, 01:13
Posty: 3904
VIN: WDB2112221A******
Mercedes: S211 320CDI
Lokalizacja: HOLLYŁÓDŹ
Ja bym zaczął od czujnika różnicy ciśnień spalin.

_________________
Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie. (Aksjomat Cole'a)


17 lip 2020, 01:40
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lut 2015, 16:44
Posty: 569
VIN: WDB211...........
Mercedes: E320Cdi 2007 Avantgarde
Lokalizacja: Śląsk
Ciekawa historia się szykuje ;) Przedmuchałem powietrzem wszystkie widoczne wtyczki pod maską, jak ręką odjął, pozostał tylko błąd P2133, auto odzyskało moc, check engine zgasł po skasowaniu błędów (co wcześniej nie było możliwe).
Niestety przyspieszeniem pocieszyłem się kilkanaście kilometrów. Check wrócił, błędów przybyło znacząco, oprócz tych co wcześniej, doszło:
1) P2002 Particulate trap,bank 1-efficiency below threshold
2) P2082 EGT sensor 1, bank 2 performance problem
3) P2084 EGT sensor 2, bank 1
4) P1405 DPFE senosr upstream hose off

Jutro jestem umówiony na SD, coś czuję, że coś z Dpf-em się kroi.

Mały update po rozmowie tel. z gościem co auto naprawia.
1) Rura intercoolera pęknięta
2) DPF zapchany
3) Akumulator dno totalne

Tyle na dziś dowiedziałem się przez telefon, jutro planowany odbiór auta, pewnie dowiem się czegoś więcej :?


23 lip 2020, 11:54
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2014, 21:33
Posty: 1189
VIN: WDB2153751A000000
Mercedes: W215 CL500 306hp/ W211 E220Cdi 150hp/ W219 CLS320Cdi 224hp
Lokalizacja: Radom
Kwoty :P

_________________
MB Klucze Rybka - naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Radom t. 604597441


23 lip 2020, 13:47
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 12 lis 2014, 13:12
Posty: 53
VIN: WVW5263BHDD8CEW
Mercedes: w planach i w sercu:)
Lokalizacja: Warszawa
Filtr DPF można systemowo wypalić bądź zregenerować chemicznie.
W aucie jest funkcja czyszczenia filtra, która w standardowych sytuacjach sprawdza się dosyć dobrze.
Czasami jednak filtr jest na tyle mocno zapchany, że trzeba go chemicznie wyczyścić.
Tutaj proponuję jeszcze sprawdzić.


05 sie 2020, 10:01
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2015, 01:13
Posty: 3904
VIN: WDB2112221A******
Mercedes: S211 320CDI
Lokalizacja: HOLLYŁÓDŹ
Panu Bootowi już naprawdę dziękujemy za bezcenne spamy (z jego punktu widzenia).
A skoro o widzeniu mowa - już się tu nie zobaczymy.

_________________
Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie. (Aksjomat Cole'a)


06 sie 2020, 13:53
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 6 ] 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Pawel809 i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.