Dzisiaj jest 26 lut 2020, 08:23



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
 Przepalanie DPF 
Autor Wiadomość
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 sie 2014, 01:19
Posty: 863
VIN: WDB211
Mercedes: E 280 CDI
Lokalizacja: Radom
Driver, a byly juz zdjecia Twojej fury na forum?


04 lis 2017, 01:31
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2015, 01:13
Posty: 3762
VIN: WDB2112221A******
Mercedes: S211 320CDI
Lokalizacja: HOLLYŁÓDŹ
Driv3r pisze:
...
Czy wystarczy mi normalna jazda w trasie godzinę na obrotach 1800-2200? czy muszę się bardziej ''śpieszyć" lub zbić bieg by było tych obrotów np 3000 i tak sobie "popiłować" :lol: przez 15min?...


W normalnych warunkach wypalanie robi sam. Wystarczy dłuższa trasa, bez zrywów i korków. System uznaje, że warunki są sprzyjające i działa.

Wymusić możesz utrzymując obroty na 3000-3200, jadąc ze stałą prędkością ok 50-60 km/h przez ok 20-30 minut.

Sprawny system zadziała w przypadku osiągnięcia górnego pułapu załadowania filtra nawet w miejskim korku. Problem w tym, że w mieście odcinki są krótkie i czasem nieświadomym trwania procedury, gasimy auto. To niestety bardzo szkodliwe jest.

Teoretycznie filtr podejmuje próbę oczyszczenia co 500-600 km. Ale to dane raczej dla stanu fabrycznego. Z wiekiem auta, przebiegiem i sposobem jego użytkowania, okresy są pewnie bardzo indywidualne.

_________________
Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie. (Aksjomat Cole'a)


04 lis 2017, 03:06
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2014, 20:39
Posty: 846
VIN: WDB2112221B1XXXXX
Mercedes: E320 CDI V6 FL kombilimousine Sports Package
Lokalizacja: Lublin
AutoElegance.pl, nie były- a Twojej są?

HTC- pytam, bo oczywiście pewien lokalny specjalista od 211 przekazał mi info, że on by wypalić DPF objeżdża całą obwodnice miasta + jeszcze 20km, ciśnie tyle by obrotów było 3tyś z podłączoną starką. Dopiero wtedy jakoś to się wypala...

Dobra, to się nie będę wygłupiał, normalna trasa, zobaczymy co będzie.

Cytuj:
Sprawny system zadziała w przypadku osiągnięcia górnego pułapu załadowania filtra nawet w miejskim korku. Problem w tym, że w mieście odcinki są krótkie i czasem nieświadomym trwania procedury, gasimy auto. To niestety bardzo szkodliwe jest.


Poznam jakoś ten proces by go nie przerwać? Ile to będzie trwać?

_________________
Pozdrawiam !
Push it to the limit


04 lis 2017, 09:55
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2015, 08:47
Posty: 1427
VIN: WDB2112221A986709
Mercedes: 6.6CDI V6@2006
Lokalizacja: Wrocław
Ja nawet nie wiem kiedy mi się wypala, średnio dzieje się to co 800km.

_________________
Obrazek


04 lis 2017, 10:10
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2015, 01:13
Posty: 3762
VIN: WDB2112221A******
Mercedes: S211 320CDI
Lokalizacja: HOLLYŁÓDŹ
Mówią, że:
-pojawia się coś jak buczenie
-występuje lekki rezonans
-wskazanie paliwa idzie w górę
-mocniej się grzeje

Ale tak jak LDevil - nigdy nie zaobserwowałem.

_________________
Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie. (Aksjomat Cole'a)


04 lis 2017, 12:34
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 05 sty 2018, 21:40
Posty: 18
VIN: WDB2112221B163812
Mercedes: W211 E320 Kombi
Lokalizacja: Gliwice
Witam,

Czy ktoś ma taki objaw jak ja ? ( E320 V6 224KM) ) otóż poza tym że wzrasta temperatura spalin i czuć smrodek - to gdy wyłączam silnik strasznie trzęsie budą.... na początku myślałem ze to poduszki silnika, ale wymieniłem je na dość porządne i dalej tak mam.
Dość mnie martwi te trzęsienie budą.

Z góry dzięki za jakieś sugestie..


12 paź 2019, 21:48
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 643
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
HTC pisze:
Driv3r pisze:
...
Teoretycznie filtr podejmuje próbę oczyszczenia co 500-600 km. Ale to dane raczej dla stanu fabrycznego. Z wiekiem auta, przebiegiem i sposobem jego użytkowania, okresy są pewnie bardzo indywidualne.


U brata w aucie jest to nawet mniej niż 100 km. Tyle, że głownie po mieście się jeździ.


13 paź 2019, 00:54
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 27 kwie 2016, 19:23
Posty: 31
VIN: WDB2112221B*****
Mercedes: S211 V6 224 KM, 2007 r.
Lokalizacja: Szczecin
Nie jestem w stanie zaobserwować kiedy następuje proces wypalania. Nie mam problemu z DPF-em, ale z racji przebiegu auta (ok. 320 kkm) zastanawiam się czy nie wypłukać (wyczyścić) filtra w firmie ogłaszającej się, że robi to na maszynie ciśnieniowej i jakoby profesjonalnie. Mam świadomość, że popioły tam zgromadzone nie są usuwane.
Czy ktoś taką procedurę przeprowadzał ? I czy ma to sens ?

_________________
W115 II seria
W124
S210


09 gru 2019, 03:05
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2015, 08:47
Posty: 1427
VIN: WDB2112221A986709
Mercedes: 6.6CDI V6@2006
Lokalizacja: Wrocław
Na SD (lub MaxiECU) możesz to odczytać, jak nie dzieje się to za często to raczej nie ma co bawić się w płukanie.

_________________
Obrazek


09 gru 2019, 10:31
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2017, 10:54
Posty: 368
VIN: WDB2110651A557476
Mercedes: E320 M112 722.618
Lokalizacja: Gdańsk
JerryW pisze:
Nie jestem w stanie zaobserwować kiedy następuje proces wypalania. Nie mam problemu z DPF-em, ale z racji przebiegu auta (ok. 320 kkm) zastanawiam się czy nie wypłukać (wyczyścić) filtra w firmie ogłaszającej się, że robi to na maszynie ciśnieniowej i jakoby profesjonalnie. Mam świadomość, że popioły tam zgromadzone nie są usuwane.
Czy ktoś taką procedurę przeprowadzał ? I czy ma to sens ?
Właśnie popiol jest usuwany przy takiej operacji.


09 gru 2019, 16:38
Wyświetl profil
Stały Użytkownik

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 643
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
Brat oddawał do jakiejś firmy z Wrocławia. Wypalali w piecu i rzeczywiście SD pokazuje, że popiołu nie ma. Ale czy to miało sens? Nie wiem. Wiem, że problem prędzej czy później powróci, bo auto jeździ głównie po mieście i częstotliwość wypalania DPF jest taka sama jak była wcześniej, czyli co około 50-70 km włącza się procedura wypalania. Błędów nie ma, więc podejrzewam, że procedura zakańcza się powodzeniem. Jak próbowałem ręcznie wymusić wypalanie kilka dni temu, to trwało to mniej niż 5 minut. No ale sadzy i popiołu niby nie ma i nie było przed włączeniem procedury na SD.


Ostatnio zmieniony 09 gru 2019, 16:50 przez Grzegorz-W211, łącznie zmieniany 1 raz



09 gru 2019, 16:47
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2015, 18:50
Posty: 202
Lokalizacja: Bydgoszcz
VIN: wdb220....
Mercedes: W220
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ciekawe rzeczy człowiek może się dowiedzieć :), ja przenigdy nie widziałem wypalania się DPF, ani nie doświadczyłem z nim problemów (mowa o W211). Natomiast jak przez kilka miesięcy ujeżdżałem Mazdę 6 to owszem - wiedziałem, kiedy się wypala (podwyższone obroty), zmulone auto oraz wzrost spalania.
Generalnie Mercedes musi mieć to lepiej rozwiązane, bo nawet jeśli kręciłem krótkie odcinki po mieście problemu nie miałem.
Pozdrowienia

_________________
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl


09 gru 2019, 16:50
Wyświetl profil WWW
Stały Użytkownik

Rejestracja: 03 lis 2017, 21:10
Posty: 643
VIN: WDB2100531A274983
Mercedes: W210 E280 1996 R
Lokalizacja: Brzeg
Ja nie wiem, po co brat te wypalanie robił. Pewnie się gdzieś naczytał, albo mu koledzy na postoju nagadali o DPF i się wystraszył. :lol:

Co do samoczynnej procedury wypalania, to też nie zauważyłem kiedy się ona odbywa. Na postoju nigdy mi obroty nie wzrosły do 2000, w czasie jazdy po mieście też trudno zauważyć wzrost spalania.
Za to po włączeniu ręcznie na SD procedury, obroty wzrastają i spalanie też ;)


09 gru 2019, 16:54
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2015, 01:13
Posty: 3762
VIN: WDB2112221A******
Mercedes: S211 320CDI
Lokalizacja: HOLLYŁÓDŹ
Z DPF-em polecam stosować się do zasady przedstawionej poniżej:

Obrazek

_________________
Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie. (Aksjomat Cole'a)


09 gru 2019, 17:36
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2016, 13:20
Posty: 302
VIN: WDB211222XXXXXXXX
Mercedes: S211 320CDI 260/600 BBK 350/320
Lokalizacja: Łódź
Grzegorz-W211 pisze:
...
Za to po włączeniu ręcznie na SD procedury, obroty wzrastają i spalanie też ;)


A po wypalaniu na sd nie trzeba zmienić oleju :P?

_________________
Moje :D - S211 3.0 V6


09 gru 2019, 17:37
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.