Dzisiaj jest 16 paź 2021, 10:26



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
 W211- wymiana wanny podłogi bagażnika 
Autor Wiadomość
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2020, 21:12
Posty: 186
VIN: WDB2110421A963699
Mercedes: W211 E200 Kompressor
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Witam.
Jak w tytule, serial typu "Siedemnaście mgnień wiosny"*, odcinek 1 :P
Jako, że mój egzemplarz fabrycznie nie miał koła zapasowego/dojazdowego tylko zestaw awaryjny, czyli kompresorek i lepiszcze, a ja się uparłem, że chcę sobie wozić koło zapasowe, zaszła konieczność wymiany wkładu w podłodze bagażnika (tzw. wanny), bo jak auto ma zestaw awaryjny, to wanna (A211 610 05 75) jest płytka, również akumulator siedzi nie tam gdzie trzeba
Załącznik:
IMG_20210302_110637905.jpg

i żadne koło tam nie wlezie, a wozić je w bagażniku to głupi pomysł, bo zajmuje sporo miejsca.
Więc na początek musimy kupić na szrocie taką wannę, jaka jest przewidziana pod koło zapasowe, z miejscem na akumulator po prawej stronie (A211 610 04 75), wraz z nakręcanym na śrubę w dnie wanny "koszykiem" (A211 898 01 07), stanowiącym przy okazji mocowanie koła w wannie
Załącznik:
IMG_20210319_a.jpg

Oczywiście, wanna ze szrotu ma w bonusie na swym obwodzie, od spodu, resztki, czy raczej komplet gumowatej masy, którą była przyklejona w bagażniku dawcy i tę masę musimy wydłubać, co proste nie jest...
Przygotowujemy narzędzia- ostre dłuta (wersja marketowa, ale ujdzie) oraz nóż, dowolny, byle ostry
Załącznik:
IMG_20210319_b.jpg

I dłubiemy... Najpierw nożem nacinamy przy zawiniętych krawędziach wanny, potem podcinamy dłutami, i
Załącznik:
IMG_20210319_c.jpg

Załącznik:
IMG_20210319_d.jpg

po godzinie i dwóch piwach mamy wyciętą starą masę. Na upartego można by te resztki wyczyścić szczotką na wiertarce, ale zobaczymy.
Przy okazji (1)- wanna jest wykonana nie z byle plajstyku tylko z kompozytu włókno szklane/tworzywo (ABS?)
Nie udało mi się lepszej fotki zrobić, ale w miejscu, gdzie krawędź jest uszczerbiona widać włókienka.
Załącznik:
IMG_20210319_e.jpg

Przy okazji (2)- wanna ma trzy gniazda pod śrubę mocującą blachę, która trzyma stopę akumulatora, najwyraźniej MB przewidział różne typy akumulatorów do różnych wersji samochodów. Może komuś się przyda pomiar usytuowania tych gniazd
Załącznik:
IMG_20210319_f.jpg

Przy okazji (3)- koszyk przyszedł w stanie wskazującym na poniewieranie się z różnym innym "dobrem" na magazynie złomu, a więc z powierzchnią zmatowiałą, porysowaną- starym indiańskim sposobem przywróciłem mu jaki-taki wygląd- opalarka na max i jedziemy :D
Załącznik:
IMG_20210319_g.jpg


Gumiasta masa, na której wklejona jest wanna to nie silikon, raczej nie klej do szyb, najprędzej to jakaś wersja gumy samowulkanizującej, ciężko będzie z wyjęciem wanny z auta, ale coś się wymyśli, podobnie jak z wklejeniem tej pożądanej.

CDN :P
* "Stirlitz, idąc po dachu budynku sztabu Trzeciej Rzeszy, pośliznął się, zjechał w dół i tylko cudem zahaczył o rynnę.
Następnego dnia cud był granatowy i spuchnięty..."


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


19 mar 2021, 23:03
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2015, 01:13
Posty: 4316
VIN: WDB2112221A******
Mercedes: S211 320CDI
Lokalizacja: HOLLYŁÓDŹ
Tą masę może warto potraktować krążkiem gumowym jaki stosuje się do resztek typu klej, silikon, itp. Możliwe, że nie da rady ale kosztuje ze 20 zeta i nie porysuje tego i owego.

_________________
Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie. (Aksjomat Cole'a)


19 mar 2021, 23:36
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2020, 21:12
Posty: 186
VIN: WDB2110421A963699
Mercedes: W211 E200 Kompressor
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Nie bardzo- to jest twarde jak guma opony, dosłownie. Do silikonu są fajne środki, które go rozkładają. Kleje- krążek gumowy bez problemu. To jednak jest twardsze od gumy na krążku, więc prędzej krążek poleci.
Nie sądzę jednak by tu była potrzebna jakaś kliniczna czystość.
Kurde, gdyby takim siuwaksem pokryć całą podłogę, progi, wnęki kół to auto by było niezniszczalne...
V.

-- 20 mar 2021, 19:08 --

Serialu odcinek 2*
Sobota, trochę czasu, walczymy- najpierw przymiarki, czy wszystko pasuje
Załącznik:
IMG_20210320_1.jpg

no pasuje, zdjęcie ma popitoloną perspektywę, ale w rzeczywistości wszystko gra.
Wysokość góry koła do obrzeża podstawy
Załącznik:
IMG_20210320_2.jpg

Wysokość dna bagażnika względem obrzeża obecnej wanny
Załącznik:
IMG_20210320_3.jpg

Przy okazji- jedna z moich małych skrzynek narzędziowych pasuje jak ulał, akurat jak znalazł pojemnik na parę narzędzi, 2 metry drutu, pęk trytytek :D, żarówki, bezpieczniki etc.
Załącznik:
IMG_20210320_8.jpg

No więc robota właściwa :)
Męczymy resztki gumiastej masy. Szczotka na wiertarce, małe obroty, slaby docisk, by nie poharatać detalu właściwego zanadto- dało radę. Kliniczna dokładność jest tutaj zbędna
Załącznik:
IMG_20210320_4.jpg

Przy okazji dolny, zardzewiały fragment "zestawu" do mocowania podstawy akumulatora- z grubsza odczyszczony i zapaćkany (właściwe słowo) Unikorem
Załącznik:
IMG_20210320_5.jpg

Załącznik:
IMG_20210320_6.jpg

Od góry przyrdzewiałe, zarośnięte brudem kanałki przekalibrowane gwintownikiem M8, wydmuchane sprężonym powietrzem i naoliwione
Załącznik:
IMG_20210320_7.jpg

Na tym na razie koniec. Trzeba czekać aż się zrobi ciepło, bo wybebeszanie obecnej wanny, przygotowanie blachy dna bagażnika (nieco rudzielca na obwodzie wanny od spodu), wklejanie nowej wanny i wiązanie "kleju" swoje wymagania mają.

CDN
*Stirlitz otoczony w parku przez gestapo włożył dłoń do lewej kieszeni
"To mój koniec", pomyślał.
Tak, to był rzeczywiście koniec.
Pistolet miał w prawej kieszeni...


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


20 mar 2021, 20:11
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2014, 21:33
Posty: 1335
VIN: WDB2153751A000000
Mercedes: W215 CL500 306hp/ W211 E220Cdi 150hp/ W219 CLS320Cdi 224hp
Lokalizacja: Radom
Za wczasu pomyśl jeszcze o przewodzie plusowym. Jak nie chcesz "bardachy" to musisz się zaopatrzyć w przewod od wersji z aku po prawej stronie.

_________________
MB Klucze Rybka - naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin


20 mar 2021, 23:45
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2020, 21:12
Posty: 186
VIN: WDB2110421A963699
Mercedes: W211 E200 Kompressor
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Na oko przewód plusowy wydaje się wystarczająco długi.
Bardziej martwiła mnie wiązka "minusowa" zwłaszcza CAN, ale też wygląda, że styknie.
Zobaczymy jeszcze. :)

EDIT: Przemyślenia na szybko
Układ obecny
Załącznik:
IMG_20210302_110637905.jpg

Układ "prawostronny" (dzięki, @HTC :) )
Załącznik:
7fdcaf134079af5674050ab8eac3.jpeg


Należy zwrócić uwagę, że akumulator z prawej strony ma klemy zwrócone w stronę zewnętrzną wnęki, nie do środka , więc "plus" będzie od strony tego dojścia tego kabelka :)
Inna rzecz, że nie mam tego płaskownika do mocowania paska trzymającego akumulator, w mojej wersji jest inny, bo blacha wnęki zaokrąglona, ale taki wihajster dorobić to prościej niż szukać na złomie.
V.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


21 mar 2021, 19:11
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2014, 21:33
Posty: 1335
VIN: WDB2153751A000000
Mercedes: W215 CL500 306hp/ W211 E220Cdi 150hp/ W219 CLS320Cdi 224hp
Lokalizacja: Radom
Wiązka do bsg staryczy bez problemu. Bo i bsg wypada przenieść. A co do plusa to już sam widzisz.

_________________
MB Klucze Rybka - naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin


22 mar 2021, 09:06
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2020, 21:12
Posty: 186
VIN: WDB2110421A963699
Mercedes: W211 E200 Kompressor
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Damy radę :)
Tylko na ciepełko poczekać. Przy okazji dłubaniny pasuje też zdjąć zderzak i czujniki cofania założyć, a jak zderzak będzie zdjęty, to i dostęp do kufra łatwiejszy :)
V.


22 mar 2021, 21:39
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2020, 20:50
Posty: 31
Lokalizacja: Legionowo
VIN: WDB2110061A069415
Mercedes: E 220 CDI
Lokalizacja: Legionowo
Panowie podepnę się pod temat. Na szrocie wycinali mi taką wannę a anglika żyłką do wycinania szyb. Faktycznie zderzak był zdjęty co ułatwiło wycinanie. Przy okazji czy ktoś może podać numery kołków które mocują wykładzinę koła zapasowego? Kupiłem na aukcji ponieważ w moim W211 nie było jej. Teraz pozostała kwestia korków mocujących. Z góry dziekuję za podpowiedź.


28 mar 2021, 08:39
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2020, 21:12
Posty: 186
VIN: WDB2110421A963699
Mercedes: W211 E200 Kompressor
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Obmyślałem wycięcie wanny drutem, ale bez kanału ciężko. Chyba skończy się na obcięciu wanny od wewnątrz (i tak do wywalenia), tak by tylko klejony rant został, który potem już nożem łatwo wyciąć.
V.


28 mar 2021, 10:30
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2020, 20:50
Posty: 31
Lokalizacja: Legionowo
VIN: WDB2110061A069415
Mercedes: E 220 CDI
Lokalizacja: Legionowo
Czekam mnie ten sam zabieg z gwintownikiem. Dokuliłem blaszką i śrubę na szrocie bo nie miałem. Pozostało przegwintować otwór. Zrób foto relację i powodzenia.


28 mar 2021, 17:34
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2018, 14:42
Posty: 1731
VIN: WDB2112651A
Mercedes: S211 3.2 M112 Avantgarde
Lokalizacja: Łódź
Panowie.
Czy nie jest tak, że fabrycznie akumulator w bagażniku po prawej mają kombi, a sedany po środku?
I dlatego w kombi można było mieć zapas-dojazdówkę (bo było miejsce), a w sedanie tylko zestaw naprawczy z powodu braku tego miejsca?


11 kwie 2021, 09:47
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2020, 21:12
Posty: 186
VIN: WDB2110421A963699
Mercedes: W211 E200 Kompressor
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Według instrukcji obsługi jest warunkowane inaczej
Załącznik:
inst.png

Wanna, którą kupiłem, pochodzi ponoć z sedana-anglika.
Załącznik:
all.png

V.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


11 kwie 2021, 10:54
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2018, 14:42
Posty: 1731
VIN: WDB2112651A
Mercedes: S211 3.2 M112 Avantgarde
Lokalizacja: Łódź
Sugeruję się oryginalną instrukcją z mojego auta.
Spojrzałem w polską i tam nie ma tego rozgraniczenia.
Polska instrukcja jest bardziej ogólna (mniej szczegółowa i nie tylko w tym zagadnieniu). Pokazany jest tylko screen z wersji "Limousine". Nic nie ma o umiejscowieniu aku w "T-modell".
Podobnie jest z awaryjnym uruchamianiem z kabli. W polskiej jest pokazane tylko dla wersji sedan i nie ma żadnego zdjęcia dla kombi, gdzie w sedanie prąd daje się na aku w bagażniku, a w kombi na specjalne gniazdo "+" w komorze silnika, którego to gniazda "+" nie posiada sedan.

Proszę:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony 11 kwie 2021, 20:13 przez Yodas, łącznie zmieniany 3 razy



11 kwie 2021, 11:50
Wyświetl profil
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2020, 21:12
Posty: 186
VIN: WDB2110421A963699
Mercedes: W211 E200 Kompressor
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
No bo zależnie od kraju przeznaczenia itd :)
W mojej instrukcji (PL) akumulator jest "w poprzek".
Na tym filmiku jest sedan z akumulatorem z prawej (że sedan, widać w migawce 2:48)
https://www.youtube.com/watch?v=LvFmtmMkxdw
V.


11 kwie 2021, 11:55
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2018, 14:42
Posty: 1731
VIN: WDB2112651A
Mercedes: S211 3.2 M112 Avantgarde
Lokalizacja: Łódź
To, że sedan to na filmiku widać od razu bo jest zupełnie inna podłoga.

Czyli "Co kraj to obyczaj".


11 kwie 2021, 12:11
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.